Rádio Kiss zveřejní své rozhodnutí o reklamě s Kajínkem v pondělí
Vedení rádia Kiss se ve čtvrtek zabývalo doporučením Rady pro reklamu ukončit billboardovou kampaň rádia s Jiřím Kajínkem “Rádio na doživotí”. Rozhodnutí vedení rádia odmítl programový šéf Petr Žižka sdělit. Společnost své vyjádření zveřejní v pondělí 8. března na internetových stránkách.
Rozhodnutí arbitrážní komise rady není právně závazné. Zabývá se pouze etickou stránkou reklamy. Pokud má komise podezření na porušení zákona, informuje o tom živnostenský úřad. Pracovnice pražského živnostenského úřadu, která má zákon o reklamě na starosti, dnes nebyla k zastižení. Nikdo jiný nebyl schopen říci, zda se úřad reklamou “Rádio na doživotí” zabývá.
V případě že společnost Kiss reklamu nestáhne, zveřejní Rada pro reklamu, že firma porušuje etický kodex reklamy. To by se mohlo negativně odrazit na objemu inzerce u Kiss rádií. ČTK to řekl prezident Rady pro reklamu Radek Pokorný.
Po celé republice je 500 billboardů, na kterých Kajínek se sluchátky na uších propaguje rádia Kiss. Poslouchá je 384 tisíc lidí. Za reklamní využití svého snímku si doživotně odsouzený vrah podle informací Mladé fronty Dnes a Práva vydělal řádově několik desítek tisíc korun. Poslední velký případ týkající se billboardů otřásl českou společností v roce 1997. Šlo o reklamní plakát Václavka a Dášenka, který zobrazoval foxteriéra olizujícího zelenou bustu Václava Havla. Celá věc skončila u soudu. Podle rozsudku se reklama dotkla práva na ochranu podoby a jména.