Rada: Reklama s vrahem je neetická

4. 3. 2004 09:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Arbitrážní komise Rady pro reklamu vyzvala rádio Kiss ke stažení reklamních billboardů, na kterých rádio propaguje doživotně odsouzený nájemný vrah Jiří Kajínek. Řekl to prezident Rady pro reklamu Radek Pokorný, který plakáty označil za neetické. „Arbitrážní komise většinou hlasů prohlásila reklamu s Kajínkem za neetickou a vyzvala k jejímu stažení,“ uvedl Pokorný. Šéf programu rádia Kiss Petr Žižka uvedl, že záležitost pravděpodobně ve čtvrtek projedná vedení média a poté bude o svém rozhodnutí informovat. Rozhodnutí arbitrážní komise rady není právně závazné. Komise posuzuje pouze etiku. Pokud má podezření na porušení zákona, předává záležitost živnostenskému úřadu.
Šéfredaktora časopisu Marketing & Media Daniela Köppla kampaň, která poběží do konce měsíce, příliš neohromila. „Je to taková provokace pro provokaci. Nevěřím tomu, že by jim pomohla ke zvýšení poslechovosti. Nic totiž o rádiu nevypovídá,“ uvedl.
Po celé republice se v neděli objevilo 500 billboardů, na kterých Kajínek propaguje Rádio Kiss. Za reklamní využití svého snímku si podle informací Mladé fronty Dnes a Práva vydělal řádově několik desítek tisíc korun. Fotografie s usmívajícím se Kajínkem se sluchátky na uších a textem „Rádio na doživotí“ se mají v rámci měsíční reklamní kampaně objevit také v novinách a časopisech.

HN, -čtk-, 4. 3. 2004

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.