Prodejnám s jízdními koly rostou tržby

25. 3. 2004 10:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Majitelé prodejen s jízdními koly a cyklistickými doplňky jsou v těchto dnech spokojení. Obchody jsou totiž plné vyznavačů rekreační i sportovní cyklistiky, kteří před příchodem jara chtějí obměnit svůj „vozový“ park, nebo si koupit různé náhradní díly či doplňky. Obchodům s jízdními koly tak výrazně rostou tržby.
„Jakmile minulý týden vysvitlo slunce a oteplilo se, lidé začali okamžitě houfně kupovat kola a my jsme měli co dělat, abychom zákazníky stihli obsloužit. Teď se sice počasí pokazilo, takže prodej trochu klesl, ale jakmile se oteplí, budeme opět v jednom kole. Sezóna nám začíná,“ řekl Dan Zatloukal z olomoucké prodejny s jízdními koly.
Lidé podle něj mají v posledních letech největší zájem o krosová kola, se kterými mohou bez obav vyrazit jak na silnici, tak i do obtížnějšího terénu. Naopak méně na odbyt jdou horská kola, která v 90. letech minulého století byla velkým hitem. Klasická silniční kola s „berany“ jsou podle Zatloukala již několik let na úplném okraji zájmu zákazníků.
„Krosových kol jsme od začátku roku prodali několik desítek. Horská kola jdou také na odbyt, ale už to zdaleka není to, co bývalo. Silniční kola jsme od začátku roku prodali pouze dvě,“ uvedl Zatloukal.
Dodal, že zákazníci se v poslední době nebojí investovat do nákupu nového jízdního kola více peněz, což dává i do souvislosti s možností nákupu bicyklů na splátky. „Největší zájem je o kola v cenovém rozmezí deset- až 15.000 korun. To už je slušná střední třída, která zaručuje kvalitu,“ poznamenal Zatloukal.
Hodně vyznavačů cyklistiky nyní utrácí peníze také za různé součástky či doplňky. „Lidé kupují hlavně řetězy, lanka, duše a pláště, oleje… Zkrátka než poprvé šlápnou do pedálů, tak chtějí mít svá kola po zimní přestávce v pořádku,“ poznamenal Zatloukal.
Obchodníci s bicykly se dívají skrz prsty na nabídku velkoprodejen, které prodávají jízdní kola za pár tisíc korun a ubírají jim tak zákazníky. Například v olomouckém hypermarketu Carrefour lze v těchto dnech sehnat pánské či dámské trekingové kolo za necelé 3000 korun.
„Lidé si v supermarketu koupí laciné kolo, které sice na první pohled vypadá pěkně, ale za pár dní jej k nám musejí dovézt na opravu. Při nákupu v supermarketu si neuvědomí, že budou muset další peníze investovat do opravy levného kola, aby bylo vůbec pojízdné,“ posteskl si Zatloukal.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.