Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Přidružené aktivity vylepšují image mnohých firem

Redakce MAM26. 3. 2004

Je chmurný den, nebe je šedivé, všude mraky, sníh a slunce v nedohlednu. A k tomu ještě špatné výsledky. Jsou toho plné noviny: “Zrušíme pět tisíc pracovních míst, vše musíme znovu prověřit,” citují deníky šéfa koncernu Volkswagen Bernda Pischetsriedera.
Mezi zaměstnanci se rozmáhá neklid. Ne však všude. “Neděláme si žádné starosti,” říká Klaus Labersweiler. On a jeho deset kolegů, přestože je skoro nikdo nezná, totiž vyrábí nejprodávanější produkt koncernu. Jaký? Snad golf, passat, nebo polo? Ne – párky. Ročně přes tři milióny nožiček. Část z toho spotřebuje závodní jídelna, část se prodává do velkoobchodu. Jelikož má mletí masa a jeho uzení málo společného s výrobou aut, dalo by se očekávat, že to bude jedna z prvních aktivit, kterou kontroloři v rámci úsporných opatření zruší. Ale omyl.
Tyto vedlejší aktivity přitom nemá jen Volkswagen. Chemický koncern BASF tak například prodává víno, farmaceutický gigant Bayer naopak velkoryse podporuje nejrůznější sportovní kluby.
Zhruba 15 miliónů eur ročně firma, po níž pacienti vyžádali vysoké odškodné za nevhodné medikamenty, daruje celkem 29 klubům s 53 tisíci členy. Pomalu se však snaží částku snížit. “Už jsme klubům poradili, aby se ohlédly i po jiných zdrojích příjmu,” míní Meinolf Spring, který je v koncernu za sportovní aktivity zodpovědný.
“Pokud se na tyto aktivity podíváme z čistě podniko-hospodářského hlediska, jsou nesmyslné,” míní Reinhard K. Sprenger, poradce a jeden z nejznámějších německých autorů knih o managementu. Čísla však nejsou vše. Na druhou stranu tak podle něj takové aktivity firmě dodají jistou charakteristiku, něco, k čemu mají zaměstnanci vztah.
Přidružené, zdánlivě zcela odloučené provozy mají u většiny firem tradici. Masna VW například vznikla již dlouho předtím, než v ní šéf Labersweiler začal pracovat, a to už je 25 let. Když byla v roce 1938 založena produkce VW, nebyl Wolfsburg nic víc než starý hrad a krajina kolem. Továrna se musela sama zásobovat, což znamenalo i chovat dobytek a pěstovat zeleninu. Z toho už dnes zbyly jen skleníky, které slouží na pěstování květin pro potřeby firmy. Zbyly také párky, které se kromě závodní jídelny dají sehnat také v podnikových prodejnách či na stadiónu, který firma sponzoruje. “Máme hodně kolegů v zahraničí, kteří si párky nechají přivézt, když někdo ze známých jede do Wolfsburgu,” vypráví hrdě Labersweiler. To se ale brzy změní – díky certifikátu EU budou párky k dostání ve všech kantýnách firmy po celé Evropě. “Samozřejmě, že už někdo přišel na nápad masnu zavřít,” vypráví Hans-Ulrich Stieb, šéf podnikového stravování u VW. “Ale za to, co nás stojí naše masna, nikde tak dobré párky nedostanu. A kromě toho – vždyť už je to skoro znamení Wolfsburgu,” dodává.

Hospodářské noviny, 26. 3. 2004, autor: Thomas Knüwer, Handelsblatt

×

Mobil má skoro každý a lidé stále méně volají z telefonních budek

Starší článek

Obchodní dům Harrods hledá cesty, jak znovu získat zákazníky

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: Beneš&Michl

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více