Praha: nová kapitola pohledem zahraničních turistů

8. 3. 2004 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


S brzkým vstupem do Evropské unie očekává Česká republika vlnu byznys cestujících i běžných turistů. V souladu s tím se snaží vylepšit svou nabídku C&I (conference & incentive travel, kongresová a incentivní turistika) tak, aby uspokojila předpokládanou poptávku.
Hlavní město rozšiřuje své letiště, aby bylo schopno odbavit více turistů, zastupitelé města stále investují do rekonstrukcí a dalších projektů, a to zejména po ničivých povodních, které narušily infrastrukturu a klíčová místa metropole. Stále je sice sem tam vidět připomínky těchto událostí, město se však v docela krátkém čase uzdravilo. Britští organizátoři výstav a konferencí v tomto úsilí Prahu podporují. V současné době zaujímají britské firmy zhruba 65 % trhu C&I v ČR.

Summit Praze pomohl
Zatímco první polovina roku 2003 byla spíše vlažnější (válka v Iráku rovněž nepřispěla k obnovení důvěry), ve druhé polovině roku a současně v roce letošním se očekává viditelné zvýšení cestovního ruchu. „Summit NATO se v Praze uskutečnil pouhé tři měsíce po povodních a provázely jej dobré reference ze strany klientů. Naše klíčová místa, pražské Kongresové centrum a Pražský hrad, zůstala nedotčena,“ říká pro časopis Marketing Jan Šnajdr, ředitel oddělení C&I Czech Tourism. Dodává, že ačkoliv se některá ubytovací zařízení musela přesunout, účastníci summitu byli dobře informováni a nebyli ani omezeni úklidovou akcí.
Dodavatelé tvrdí, že úspěch summitu, jenž zahrnoval tisíc oficiálních delegátů a celkem šest tisíc hostů, napomohl Praze zlepšit své postavení na pomyslné mezinárodní mapě C&I.

Všechno blízko a za rozumnou cenu
Další výhodou Prahy je její snadná dostupnost (denní lety z Anglie současně s novou službou večerních letů Českých aerolinií mezi Heathrow a Prahou). Velikost města a jeho uspořádání rovněž dělá základní logistiku zcela jednoduchou. „Praha je dostatečně malá na to, abyste se všude dostali pěšky. To šetří náklady na přepravu,“ říká Keith Merrett, konzultant společnosti Animo Conference and Event Management.
V Praze jsou navíc zastoupeny všechny významné hotelové sítě. „Praha je žhavou destinací pro prémiové cestující, protože nabízí ubytování, jež nebylo dříve na této úrovni,“ tvrdí Andrew Farnfield, obchodní a marketingový ředitel hotelu Four Seasons.
Hodnota za peníze, to je další z klíčových výhod Prahy. Avšak zatímco je Praha v mnohém ohledu známa pro svou finanční efektivitu, tak co se týká ubytování, je to naopak. Je daleko dražší v porovnání s takovými destinacemi, jako je Barcelona, Madrid či Budapešť. Jde o psychologický faktor, který může celkové atraktivitě města ublížit.

Dobře se prodat
Celkově je Praha velmi žádaným místem pro skupiny turistů a její popularita se ještě zvýší. Czech Tourism pracuje na reklamě města a regionu jako takového, zatímco privátní sektor se pokouší nadchnout městskou radu pro C&I jako prioritu zájmů. Členství v EU pomůže ještě více zvednout profil města. „Praha je jedinečnou destinací a její budoucnost je jasná,“ říká Richard Hunstone, partner Travel Talk II.Mnoho lidí o ní mluví a mnoho společností ji stále ještě nevyužilo. Povědomí má, nyní je to otázka prodeje.“
Materiál
je převzat z britského časopisu Marketing


28_AV_media4.jpg ()
světlá budoucnost.
Snadným přístupem, kvalitním ubytováním a mimořádnými památkami se Praha stává stále více žádanou a populární destinací pro konference a byznys travel.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.