Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Platit kartou je pro Čechy běžné

Redakce MAM5. 3. 2004

Platební karty jsou mezi Čechy čím dál oblíbenější. Loni je používali téměř dvakrát tak často než v roce 2002. Téměř se zdvojnásobil i objem peněz, které pomocí karet Češi utratili u obchodníků. Nějakou z platebních karet na konci loňského roku již mělo více než šest z deseti Čechů, o milion více než rok předtím. Roste zájem především o kreditní karty.
Češi loni pomocí karet utratili téměř 78 mld. Kč, o rok dříve to bylo 42,5 mld. Kč. Počet nákupů vzrostl asi o 90 % na téměř 68 milionů. Podle odborníků to svědčí o tom, že lidé mění své návyky a místo výběru peněz z bankomatu platí kartou přímo u obchodníka.
Rostoucí oblibu karet například podporuje stále se zvyšující počet obchodníků, kteří placení kartami nabízejí. Loni se jejich počet meziročně zvýšil o čtyři tisíce a přiblížil se hranici 100 000 obchodníků.
Placení kartou je navíc pohodlnější a levnější než výběr z bankomatu a následné placení. Zatímco výběr peněz z bankomatu platí lidé, poplatky za platby kartou si banky vybírají od obchodníků.
Přestože lidé začínají pomocí karet více nakupovat, banky sázejí i na bankomaty. Jejich počet se loni zvýšil o více než 300 na téměř 2700. Pro banky je to stále levnější, než kdyby si každý klient šel pro peníze do pobočky.
Stále oblíbenější začínají být kreditní karty, které umožňují žít na dluh. Jejich počet se meziročně zdvojnásobil na 200 000 kusů. Banky, které vydávání karet podporují různými slevami, navíc očekávají další růst zájmu.
Do budoucna se bude používání karet dál rozšiřovat. Firmy, které platební karty vydávají, například připravují bezdotykové karty. Ty by měly zkrátit čekací doby u obchodníků. Větší bezpečnost a větší využití karet by mělo přinést zavedení čipu, který by měl do několika let nahradit magnetický proužek.

-zem-

×

Nové logo Národního divadla Brno získalo ocenění Design centra

Starší článek

Začal vycházet časopis Rodinný dům

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: Beneš&Michl

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více