Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Plagiáty nápojů z pultů hned tak nezmizí

Redakce MAM19. 3. 2004

Ani mezinárodní registrace ochranné známky nemusí být vždy zárukou, že se na trhu neobjeví napodobenina výrobku známé a zavedené firmy. Bohemia sekt Starý Plzenec je jen jedním z příkladů.
V obchodní síti nabízený produkt s názvem Bohemka nemá s mezinárodně registrovanými značkami staroplzenecké jedničky českého trhu šumivých vín nic společného, ale prodává se bez problémů dál.
Zástupci Úřadu průmyslového vlastnictví připouštějí, že náprava právní cestou je zdlouhavá. Spory, které patentový úřad řeší, často končí u soudu, a tam se jednání značně protahují.
Své zkušenosti s napodobeninami originálních produktů má i Česká obchodní inspekce, která se ze zákona také zabývá ochranou duševního vlastnictví obecně, alkoholické nápoje tedy nevyjímaje.
“Řešili jsme v minulosti podněty například v souvislosti s Becherovkou či Fernet Stockem,” reagoval ředitel krajského inspektorátu ČOI pro Plzeňský kraj Václav Havlík. Přitom napodobeniny bývají označeny názvem, připomínajícím co nejvíce originál. Například v případě Fernet Stocku si mohli konzumenti před časem místo originálního produktu božkovské likérky koupit třeba Fernet-Šok .
Výrobci poukazují i na velmi složitou právní vymahatelnost. Vlastní zkušenost má i výrobce Pražské vodky – říčanská společnost V & S Czech, dříve Dynybyl.
“Spíše než podobné výrobky jsou podle mne ještě nebezpečnější jasné kopie, včetně věrně napodobených etiket a lahví,” varuje ředitel V & S Czech Ivan Morávek.
Laciná řešení, například snaha o kolkování nápojů, nemají podle něj vůbec žádný význam. “Když někdo věrně napodobí etiketu, není pro něj výroba kolku také žádný problém,” dodává Morávek.

Hospodářské noviny, 19. 3. 2004, autor: Miroslav Petr

×

Obchod přes web Evropany neláká

Starší článek

Poptávka po elektrozboží roste

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více