Ministerstvo zemědělství chce na propagaci domácí produkce potravin poskytovat 200 miliónů korun ročně, oznámil ministr zemědělství Jaroslav Palas. Poprvé by stát měl tyto prostředky uvolnit letos.
„Zviditelnění“ tuzemských potravin bude mít na starosti nový odbor marketinku při Státním zemědělském intervenčním fondu.
V Brně se marketinkový odbor poprvé představuje veřejně. Podle průzkumů dává většina spotřebitelů přednost domácí produkci potravin, proto je podle Palase nutné jim ulehčit orientaci, například s pomocí národní značky Klasa.
„Počítáme s tím, že značkou Klasa se nebudou pyšnit pouze výrobky v nejvyšší cenové kategorii,“ prohlásil Palas s tím, že resort nyní může konečně naplnit přání zpracovatelů a podpořit marketink potravinářského zboží v době často agresívních kampaní na spotřební výrobky.
Ze všech odvětví resortu zemědělství přitom právě potravináři budou čelit největšímu tlaku legislativy EU po vstupu země do Evropského společenství.
HN, čtk, 3. 3. 2004