Při jakých příležitostech outdoor používáte a jakou máte potřebu netradičních realizací?
Česká pojišťovna používá outdoor jako součást svého mediálního mixu jen okrajově, zpravidla se zaměřuje na nestandardní zajímavé nosiče. K těm patří dlouhodobě pronajaté megaboardy na dálnici D1, které jsou nosiči image sdělení. V loňském roce jsme dále poměrně úspěšně použili jako doplněk k produktovým kampaním plochy na telefonních budkách.
Co podle vás může outdoor nabídnout jako bonus, aby zesílil zájem stávajících zadavatelů (např. vaší společnosti), popř. přišli další, zcela noví klienti?
Především průběžný a pružný monitoring vylepených ploch a přelep poškozených plakátů.
V čem vidíte nedostatky outdooru v ČR?
Hlavními nedostatky outdooru jsou nerelevantní data o mediálním zásahu.
Jak jsou podle vás definovány zásady tvorby úspěšné kampaně ve venkovní reklamě?
Zásady tvorby venkovní reklamy jsou velmi jednoduché: Čím kratší a jasnější sdělení, čím méně textu a čím větší písmo, tím lépe. Než dělat upovídané billboardy, to raději nedělat žádné.
Proč TV Nova zahrnula do kampaně na sérii „24 hodin“ také venkovní reklamu a jak zatím hodnotíte její účinnost?
Kampaň skončila v polovině února a její hodnocení zatím není k dispozici. Outdoor jsme využili po několikaleté přestávce. Rozhodli jsme se tak nejen kvůli podpoře atraktivního pořadu, slavícího úspěchy v zahraničí, ale především v souvislosti s budováním povědomí o novém logu naší televize. Kampaň je tedy z našeho pohledu koncipována především imageově. A právě outdoor je hned po televizi druhé nejefektivnější médium z hlediska tvorby image.
V čem spatřujete výhody venkovní reklamy a co naopak brání v jejím častějším používání?
Outdoor je pro nás opravdu výjimka, protože sami jsme vlastníky mnohem účinnějšího média. Tentokrát bylo záměrem sdělit širší veřejnosti, že TV Nova vstupuje aktivně do 11. roku své činnosti. Chtěli jsme také komunikovat směrem k cílové skupině mladých lidí, kteří přece jen nesledují televizi tolik jako střední a starší generace.
Které z outdoorových formátů jsou pro komunikaci TV Nova nejvhodnější?
Za všeobecně nejvhodnější kanály komunikace i nadále považujeme televizi a print. Z outdoorových nosičů to jsou určitě billboardy a CLV.
Plánujete zahrnutí venkovní reklamy i do některého z dalších mediamixů produktů a pořadů TV Nova?
Je to jedna z variant. Pokud k tomu dojde, bude se to opět vztahovat k nějakému speciálnímu pořadu či programu.
OUTDOOR JAKO DOPLNĚK. Česká pojišťovna používá venkovní reklamu ve svém mediamixu spíše ve formě nestandardních nosičů.
ZACĺLILI NA MLADÉ. V kampani na televizní sérii „24 hodin“ komunikovala TV Nova prostřednictvím outdooru více než obvykle s mladšími lidmi.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?