Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Oscary přinesly televizi ABC značný zisk

Redakce MAM4. 3. 2004

Nedělní ceremoniál předávání výročních cen Americké filmové akademie byl triumfem nejen pro režiséra Petera Jacksona, jehož Pán prstenů: Návrat krále získal jedenáct Oscarů. Značný zisk přinesl i televizi ABC, která v USA vlastní licenci na přenášení této filmové slavnosti.
Přímý přenos ceremoniálu sledovalo v neděli v USA přes 43,5 miliónu lidí, což byl nečekaný úspěch. “Ve srovnání s rokem 2003 tak sledovanost oscarového večera letos vzrostla o neuvěřitelných více než 32 procent,” řekl Larry Hyams, jeden z výkonných šéfů stanice ABC. “Z takového diváckého úspěchu máme radost,” dodal Hyams.
Televizi ABC, která spadá pod mediální koncern Walt Disney Company, se tak nad očekávání vyplatily investice vložené do propagace a upoutávek na letošní předávání těchto prestižních cen. Masívní reklamní kampaň v USA probíhala už od konce minulého roku.
Podle mediálních analytiků mohlo vedení televizní divize letos navíc počítat se značným zájmem fanoušků tolkienovské trilogie. “Všichni předpovídali, že si akademici schovají ceny až pro finálovou část Jacksonovy ságy, což se splnilo,” uvedl Rolf Mittweg, prezident společnosti New Line Cinema.
Právě díky finálové části Pána prstenů sledovalo letošní Oscary o tolik diváků více než v loňských letech. “Loni byl ceremoniál navíc postižen chmurnou atmosférou války v Iráku, což se odráželo v nízké sledovanosti,” řekl Hyams.
“Letošní slavnostní se večer vydařil. Prospělo mu i to, že se celá ceremonie ve srovnání s minulými ročníky urychlila,” uvedl Frank Pierson, prezident americké Akademie filmových věd a umění. Letošní večer byl také o celou hodinu kratší než ten předchozí, trval přesně tři hodiny a dvacet pět minut.
Také díky této vzrůstající sledovanosti Disneyho televizní divize průběžně posilují rovněž akcie celého koncernu. Zatímco koncem loňského roku se cena jedné akcie pohybovala okolo 22 dolarů, minulý týden se jejich hodnota vyšplhala až na 27 dolarů za kus.
V době, kdy se o převzetí koncernu Disney prostřednictvím akciového převodu snaží společnost Comcast, je každý nárůst jejich akcií pro šéfy Disneyho skvělou zprávou. Již v polovině února totiž američtí finanční analytici upozorňovali, že Comcast ve své nabídce akcie Disneyho podhodnotil, nabídl za kus totiž jen 23 dolarů. Další navýšení hodnoty akcií by Comcastu patrně jeho záměry znemožnilo.

Hospodářské noviny, 4. 3. 2004, autor: Irena Zemanová

×

Svět piva má nového krále

Starší článek

Coca-Cola vydělává na obyčejné vodě z kohoutku

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více