Obchodní dům Harrods hledá cesty, jak znovu získat zákazníky

26. 3. 2004 09:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Hospodářské výsledky slavného londýnského obchodního domu Harrods postupně klesají. Firma vykázala ve finančním roce 1998 až 1999 zisk 65,4 miliónu liber, ale v období 2002 až 2003 to bylo jen 34,7 miliónu liber, uvedl Le Figaro.
Důvodů je několik. Jedním je rostoucí konkurence, dalším pokles turistického ruchu po 11. září 2001. Obchod založený v roce 1834 je totiž po katedrále svatého Pavla a věži Big Ben třetí nejnavštěvovanější londýnskou památkou. Čtyřicet procent klientely tvoří právě turisté, kteří se na výši celkových tržeb podílejí třiceti procenty.
Nepříjemný je i fakt, že Harrods přišel o prestižní postavení dodavatele pro britskou královskou rodinu. Jeho majitel Mohamed al-Fajed totiž nešetřil kritikou vůči britské koruně poté, co jeho syn Dodi zahynul v roce 1997 společně s princeznou Dianou.
Francouz Michel Simonin, který řídí Harrods od loňského léta, má na návrat k vyšší ziskovosti několik receptů. Jedním z nich je odbourání nadbytečných nákladů, dalším zvýšení prodejů na jeden metr čtvereční. Prodejní strategie bude cílená na tři skupiny: bohatou avantgardní mládež, finančně zajištěné mladé matky a samozřejmě i na věrné zákazníky. Pro posledně jmenovanou skupinu zůstanou v prodeji zachovány nepromokavé pláště Burberry a i nadále jim bude sloužit gruzínská restaurace a portýři v zelených uniformách.
Simonin chce také omladit image Harrods. Spoléhá přitom na filmový průmysl. „Byli jsme oblíbeným obchodním domem Audrey Hepburnové, nyní chceme, aby se naším symbolem stala Gwyneth Paltrowová,“ tvrdí Simonin.

Hospodářské noviny, 26. 3. 2004, autor: Sabina Kunešová

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.