Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Obchod přes web Evropany neláká

Redakce MAM19. 3. 2004

Unie a firmy vydaly od roku 2000 na propagaci internetového obchodování kolem dvou miliard eur. Přesto se jim přesvědčit lidi nepodařilo. Jen šestnáct procent občanů využilo web k rezervaci dovolené, letenek nebo při objednávce zboží. Dvě třetiny nemají k internetu důvěru a nehodlají využít možnost nakupovat přes počítač. Vyplývá to z výzkumu Eurobarometru, jenž se ptal na zkušenosti s internetem 16 700 lidí.
“Hlavním problémem je stále nedůvěra lidí v bezpečnost plateb kreditní kartou. Více než polovina plateb přes web u domácností se nadále děje při doručení zásilky v hotovosti nebo na složenku,” tvrdí Tanya Rodriguesová ze společnosti Belgacom Skynet, která poskytuje internetové služby.
Sen o nejmodernější ekonomice světa založené na nových technologiích se tak Evropské unii nedaří převést do reality. Unie totiž chtěla, aby do roku 2005 využívalo obchod přes internet třicet procent lidí.
Slabé výsledky dokladují například letecké společnosti, jako jsou Air France, British Airways nebo Lufthansa. Aerolinky se snažily dostat lidi od přepážek a telefonických objednávek k rezervaci přes web. Během posledních tří let se u nich on-line rezervace zvedly z dvaceti na třicet procent. Letecké společnosti ale chtěly do roku 2004 obchodovat na internetu více než polovinu letenek.
Eurobarometr uvedl, že internetový obchod v Evropské unii naráží na pět vážných překážek. Jen osmnáct procent lidí má přístup na web doma, ačkoliv se rozšířil vysokorychlostní přenos dat ADSL nebo připojení přes kabelovou televizi za průměrně 25 eur měsíčně. Téměř polovina dotázaných měla problém s poskytnutím údajů o kreditní kartě internetovému obchodu. Třetina lidí nevěří informacím o výrobku, když si ho nemůže před nákupem prohlédnout, a bojí se, že zboží dostane poštou ve špatném stavu. Čtvrtina si myslí, že práva spotřebitele jsou při webovém obchodu hůře chráněna a reklamace jsou složité.
“Internetový obchod je anonymní, a to lidi odrazuje. Nevidíte zboží ani obchodníka,” říká Rodriguesová. Fakt, že ve Spojených státech nakupuje na webu přes třicet procent lidí, podle ní souvisí s tradicí zásilkového obchodu, který je za oceánem populárnější než v Evropě.
Obrat webového obchodu domácností a jednotlivců dosáhl loni v Evropské unii dvanácti miliard eur. Ve Spojených státech sto čtyřiceti miliard dolarů. Unie by chtěla objem do roku 2006 zdvojnásobit.

Hospodářské noviny, 19. 3. 2004, autor: Milan Fridrich

×

ABC dává Jacksonové šanci, Disney tak chce podpořit růst ceny akcií

Starší článek

Plagiáty nápojů z pultů hned tak nezmizí

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: Beneš&Michl

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více