Novým předsedou Reuters exšéf Unileveru

3. 3. 2004 12:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Novým předsedou tiskové a informační agentury Reuters Group byl jmenován Niall FitzGerald, odstupující šéf výrobce spotřebního zboží Unilever. Osmapadesátiletý FitzGerald převezme funkci 1. října. Nahradí současného předsedu Christophera Hogga, který odchází do důchodu. Ir FitzGerald pracoval na různých pozicích v Unileveru a v roce 1996 se stal šéfem společnosti. Mezi jeho zásluhy patří pětiletý plán, jehož cílem bylo zmodernizovat firmu, zaměřit výrobu pouze na 400 nejziskovějších položek a vrátit ji zpět na cestu růstu. Tento krok měl také posílit konkurenceschopnost Unileveru vůči firmám jako Nestlé či Procter & Gamble. FitzGerald se postaví do čela představenstva Reuters v době, kdy se firma snaží vrátit k růstu. V posledních dvou letech nastal v odvětví prudký pokles, a příjmy společnosti se tak snížily. Opatření na snížení nákladů sice začala zvyšovat zisk, investoři ale vybízejí firmu, aby zajistila dlouhodobý růst příjmů. FitzGerald je již důvěrně obeznámen s plánem na zvrat vývoje, když od ledna 2003 působil ve společnosti Reuters jako nevýkonný ředitel. Hogg (67 let) působil ve funkci předsedy představenstva téměř 19 let, dodala agentura Reuters.
Skupina Reuters vytvořila v loňském roce zisk před daní a odpisy 190 milionů liber (asi 9,5 miliardy Kč). Ještě v roce 2002 byla přitom měla společnost ztrátu. Tržby z předplatného, které se na celkových tržbách podílejí z největší části, se ale loni snížily o 10,2 procenta.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.