V Brně vzniká nový časopis, který se bude věnovat památkám a jejich propagaci. Začne vycházet 2. dubna, kdy se otevřou brány většiny hradů a zámků, řekl Petr Svoboda z občanského sdružení Polypeje. Redakce časopisu Brána památek bude podle něj složena výhradně z dobrovolníků. Nejde ovšem jen o nový studentský časopis, bude ho možné zakoupit na většině moravských památek a také v infocentrech, uvedl.
Kromě zájemců o historii a architekturu s redakcí spolupracuje řada odborníků. Například historik Miroslav Plaček či Josef Hrabec z ústavu rekonstrukce a památek brněnské fakulty architektury, popsal Svoboda. Redaktoři se mohou opřít i o podporu publikačního oddělení brněnského Národního památkového ústavu či Muzea města Brna. Aktivně se přípravy časopisu účastní bez nároku na honorář i řada kastelánů.
První číslo bude podle Svobody obsahovat řadu pozvánek, reportáží, fejetonů a aktuálního zpravodajství o památkách. Součástí bude i přehled kulturních akcí nebo recenze nových knih. Moravským šlechtickým rodům ve 13. století bude věnována studie. První číslo pozve na zámek v Bučovicích, zamyšlení nad možnostmi konzervace zřícenin se dotkne zkušeností se záchranou slovenského hradu Lietava, popsal. Nechybí ani pověsti z Moravského Krumlova či odhalení záhady boskovické hladomorny dodal.
Členové Polypeje spustili i internetový portál www.branapamatek.cz. „Brána památek totiž není jen časopis. Jde o širší projekt s cílem je informovat o památkách, především o těch, jež si nákladnou propagaci nemohou dovolit,“ řekl Svoboda. Další aktivitou je výměnný systém propagačních letáčků mezi památkami s informacemi o zajímavých místech v okolí.
Veřejnost se s novým časopisem seznámí v pátek 2. dubna od 15:00 při prezentaci na brněnském náměstí Svobody. Součástí bude koncert historické hudby i vystoupení šermířů. Na původním místě bude možno zhlédnout rekonstrukci zbořeného kostela sv. Mikuláše.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).