Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Nova chce Superstar II

Redakce MAM29. 3. 2004

Podle výsledků sledovanosti si pořad Česko hledá Superstar našel široké publikum. První dvě čtvrtfinálová kola sledovalo 2,8 milionu diváků, což představuje asi 65% podíl na trhu. Jde tak o nejsledovanější zábavní pořad TV Nova. Od celkového prvenství jej dělí Televizní noviny. Vladimír Jurásek, marketingový ředitel Mag Medie 99, která prodává reklamní čas na Nově, potvrdil, že televize v době vysílání Česko hledá Superstar maximálně využívá zákonem povolený čas pro reklamu. Zadavateli jsou například Budvar, Český Mobil, Danone, Dr. Oetker a další. Sponzoring pořadu využila kromě Eurotelu i společnost Nestlé a její produkt Kit Kat. “Jsme čtyřkou na trhu, po konkurenčním 3bitu, našich Banánech v čokoládě a Margot. Chceme se stát nejprodávanější čokoládovou tyčinkou. Superstar nám v tom určitě pomůže,” říká brand manager Kit Katu Jan Vokurka.

Superstar ve 22 zemích
Superstar vyvinula dcera RTL, společnost Fremantle Media, pod názvem Idols. Nejdříve se v roce 2001 vysílala ve Velké Británii, kde ji vidělo 13,3 milionu diváků. Ke konci roku 2003 prodala Fremantle Media licenci do 22 zemí, Idols vidělo celkově 100 milionů diváků, kteří odeslali pětinásobně více hlasů.

Superstar II
Bylo logické, že TV Nova po takovémto formátu sáhne. Její podíl na trhu klesal, až se zdalo, že spadne pod hranici 40 %. “Potřebovali jsme injekci a reality show je ideální. Superstar byla všude úspěšná a nenese s sebou žádnou výraznou negativní odezvu,” vysvětluje analytik TV Nova Milan Kruml. Majitel televize nemá zisky jenom z vysílání reklamy a sponzoringu, ale i z hlasování diváků nebo z případného merchandisingu. Podle Krumla by bylo pro Novu výhodné uvést na podzim ještě další reality show. O jaký typ se bude jednat, zatím není jasné. Mluvčí Novy Dan Plovajko však potvrdil, že televize minimálně jedná o koupi licence na Česko hledá Superstar II.
Big Brother zatím ne

Zájem o reality show roste ve všech zemích. Jenom ve Spojených státech amerických pohltil v roce 2003 tento formát 40 % prime time. Například formát Joe Millionaire, kde dvacet žen usilovalo získat srdce údajného milionáře, sledovalo na Fox TV 40 milionů diváků. U nás měly prvky reality show již Pevnost Boyard, IQ test národa nebo Hodina pravdy. Na skutečnou reality show však jenom čekáme. “Dnes ještě není doba na Big Brother, ale to neznamená, že se na Nově nikdy neobjeví,” říká Plovajko. Bariéry nejsou jenom programové, ale také obchodní. Reality zasahuje nejzajímavější cílovou skupinu 14-34 let, ale cena reklamy se u nás odvíjí od sledovanosti v celé populaci.
Globalizace pomůže
Kromě Fremantle Media vyvíjí reality show a jim podobné pořady například nizozemský Endemol, britský Celador nebo australský Screentime. Příkladem úspěšné reality show je již zmíněný Big Brother, který odstartoval v roce 1999 z Nizozemska. Endemol prodal počátkem tohoto roku již 25. licenci, a to arabské televizi MBC 2. Ekonomická a kulturní globalizace umožňuje adaptování konceptů různých pořadů téměř kdekoliv.
“Na dnešním světovém televizním trhu je stále méně překážek v úspěšném formátování. Všechny televize, které chtějí růst, se honí za nejlepšími pořady, aby nimi naplnili svůj program,” říká Douglas Wood z Fremantle Media. Pořady s prvky reality show bychom mohli rozdělit do několika oblastí: chování v neobyčejné situaci (Big Brother, Survivor, Dostaňte mě odsud), změna života (Extreme Makeover, Máte doma pořádek?, Teplé očko pro heteráka), castingová show (Superstar, Akademie pro hvězdy), soutěž (Faktor strachu, Joe Millionaire) a další.

světové trendy
Příklady reality show:
Akademie pro hvězdy
Obdoba Idols. Tým expertů pomáhá prorazit uměle vytvořené hudební skupině.
Extreme Makeover
Vysílá jej americká ABC. Obyvatelé USA starší 21 let mohou vyplnit 12stránkový dotazník, ve kterém popíšou představy o svém zevnějšku a své sny. Pokud jsou vybráni, odborníci jim provedou požadované plastické operace a pokusí se splnit jejich sny. Pořad startoval v září minulého roku a v tento čtvrtek se splní sen již dvacátého adepta.
Faktor strachu
Jednotlivci nebo páry musejí splnit různé nepříjemné úlohy, například se vyprostit z pout v boxu plném švábů.
Survivor
Pořad má mnoho různých podob. Protagonisté jsou vysazeni v určité lokalitě, kde jen s minimálním zabezpečením musejí prožít určitý čas. Jejich počínání a chování natáčí kamery. V pravidelných cyklech buď sami soutěžící tajně hlasují, kdo je skupině nejvíc na přítěž, nebo to za ně udělají diváci. Určený hráč opouští soutěž.
Teplé očko pro heteráka
Americká NBC vysílá relaci, v níž manželky objednají tým pěti gayů, expertů na módu, jídlo a víno, interiérový design, péči o zevnějšek a umění. Ti se každý týden snaží zkultivovat životní styl jejich poloviček. Ve studiu pak prostřednictvím kamer sledují chování manželů a před publikem jej hodnotí.


24_superstarfoto.jpg ()
Jistota za 50 milionů. Zdánlivě vysoká investice přinesla Nově bezkonkurenční 65% podíl na trhu v době vysílání Česko hledá Superstar a vyprodaný reklamní čas. Současný způsob mediálního plánování zatím nedává prostor pro skutečnou reality show, jako je Big Brother.

×

IFPI ČR

Starší článek

Německá fotbalová liga bude dál k vidění v televizi Premiere

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více