Nepříjemné a nešťastné otázky

22. 3. 2004 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG


02_dan_editorial.jpg ()Teprve když jsem se připravoval na rozhovor s Josefem Havelkou, viceprezidentem Leo Burnett Advertising (čtěte na str. 9-11), mi došel jeden paradox, který je možná pro českou reklamu příznačný. Když se totiž podíváte do historie vítězství českých reklamních agentur na nejprestižnějším festivalu reklamy Cannes Lions, zjistíte, že žádná z oceněných kampaní nebyla na jeden z nejtypičtějších produktů – na pivo. A aby toho nebylo málo, tak jsem k tomuto poznání dostal ze všech možných médií řadu instrukcí o tom, jak se mám chovat v době svátku sv. Patrika. Tedy instrukcí… Dostal jsem prostě návod, jak mám pít dobré černé pivo (hádejte značku). A že si u toho mám všimnout, že Guinness je jediné pivo, kde bublinky po načepování půllitru nesměřují nahoru, ale dolů.
A zatímco jsem poslouchal návody na to, jak a hlavně kolik mázů mám do sebe kopnout, tak mi hlavou projelo ono smutné zjištění o české reklamě na pivo. Ale také všechny ty povedené mezinárodní kampaně ve stylu závodů šneků či staříka plavajícího k bojce (oboje Guinness). Vzpomněl jsem si také na Whassup. Na kampaň, která odstartovala ve světě novou vlnu různě povedených pivních part, které však jen málokdy dosáhly kvalit právě Whassupu. A mně na pozadí toho všeho došlo, jak to ti Irové s námi umějí. Nejenom že nám vnutí nový svátek, ale ještě nám k tomu přidají pivo. Tak to tedy opravdu není zlé.

Netušené možnosti direct marketingu
Na začátku března se konala ve Velké Británii jedna ze dvou největších výstav věnovaných direct marketingu. To hlavní, co bylo k vidění, popisuje ve svém článku „Nejsme na tom hůř, ale inspirace neuškodí“ Radana Čechová. Jedna z nejzajímavějších pasáží celého článku byla pro mě ta, v níž se psalo o reakci direct marketingu na chování současných spotřebitelů, a jak pracuje s potenciálními zákazníky vědomi si problematiky reklamy v rámci trvale udržitelného rozvoje.
Za pozornost stojí však i Segment, věnovaný výrobcům bílé techniky, který je zajímavý hlavně proto, že všichni oslovení slibují velké změny v komunikaci. Přičemž třeba jeden z nich dokonce hovoří o 60 milionech korun, které má letos v rozpočtu připravené na komunikaci. Kromě toho však výrobci také potvrzují to, co většina z nás pouze intuitivně tuší, totiž že zákazníci již přesunuli bílou techniku z nákupu desetiletí na klasický spotřební výrobek.

Velká výzva skrytá do licencí
V rubrice Reklama stojí za pozornost text Jindřicha Jiráska o tom, že automobilky vydělávají na licencích svých značek miliardy. Článek je proložený řadou příkladů a samozřejmě i podrobnou informací o tom, jak si v byznysu licencí stojí tuzemská značka Škoda Auto.
Naďa Ghaniová se ve svém článku na straně 22, na který reaguje i komentář na straně 20, věnuje reklamě pro homosexuály. Na toto téma přišla poté, co zahájila novou kampaň společnost Humanic, v níž vystupují dvě líbající se ženy. V článku najdete řadu názorů na tuto kampaň a samozřejmě i řadu příkladů ze zahraničí, jak tam firmy reagují na otevřenější přístup k této cílové skupině.

Reality show už i v tisku?
Rubrika Média začíná upozorněním na to, že již za tři týdny se u nás spustí pilotní výzkum audiometrů. Úvodní článek Martiny Vojtěchovské pak upozorňuje na fakt, že v loňském roce se z pohledu příjmů z prodeje reklamního prostoru v tištěných médiích vedlo lépe časopisům než novinám. Stejná autorka si pak na stránce 27 všímá rostoucího trendu interaktivity v tradičních médiích.

šéfredaktor

Redakce MAM

Další zajímavé čtení