Německý kancléř se dostal do konfliktu s médii

8. 3. 2004 09:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Otevřený konflikt propukl v těchto dnech v Německu mezi kancléřem Gerhardem Schröderem a novináři. Mluvčí vlády Bela Anda ve čtvrtek tvrdě kritizoval způsob, jakým o kancléři píše bulvární a zároveň nejčtenější německý deník Bild, a oznámil, že kancléř nebude jeho redaktorům napříště poskytovat rozhovory. Proti tomu se obrátila organizace novinářů akreditovaných při úřadu vlády.
Anda v televizním vystoupení prohlásil, že Bild informuje o kancléři a jeho vládě výhradně negativně, zlomyslně, provokativně a s použitím polopravd. Kancléř proto nebude poskytovat tomuto deníku napříště rozhovory a zváží, zda jeho pracovníky bude brát na zahraniční cesty do vládního letadla.
Předsednictvo organizace zpravodajů akreditovaných při úřadu vlády, která má asi 900 členů, vydalo prohlášení, které toto rozhodnutí kritizuje. Označuje je za projev praxe, která se již delší dobu v činnosti vlády projevuje a při níž jsou novináři rozlišováni podle způsobu, jimiž o vládě informují jejich média. To odporuje osvědčené praxi svobodného přístupu všech sdělovacích prostředků k informacím, uvádí organizace.
Již předtím odsoudili šéfredaktoři několika ústředních deníků a časopisů politiku úřadu vlády, kterou označili za „bojkot“ zpravodajů Bildu a také týdeníku Stern. Anda kritiku odmítl a poukázal na to, že zpravodajové Bildu byli od roku 1999 s kancléřem na 25 zahraničních cestách, což je zřejmě nejvíc ze všech médií. O nějakém bojkotu tedy nemůže být řeči. Zopakoval však kritiku na adresu Bildu a prohlásil, že vláda nedostává na jeho stránkách naprosto žádnou šanci na objektivní zpravodajství.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.