Německý lídr diskontních supermarketů Lidl se po loňském vstupu na český trh chystá také na Slovensko. Očekává se, že v zemi pod Tatrami najednou otevře několik desítek obchodů a svou síť bude postupně rozšiřovat. Firma ale chystané záměry odmítla komentovat s odůvodněním, že s médii nekomunikuje.
„Žádné prohlášení neposkytneme, nepatří to k zvyklostem společnosti Lidl,“ řekla vedoucí sekretariátu slovenské pobočky Lidl Zuzana Albedinská.
O příchodu řetězce na Slovensko svědčí nejen inzeráty společnosti o přijímání pracovních sil v tisku, ale také nové prodejny bez označení, které se nápadně podobají obchodům Lidl v zahraničí.
„Na mnoha místech už stojí zkolaudované objekty, které jsou typické pro Lidl,“ řekl Ľubomír Drahovský z agentury pro průzkum trhu Terno. Odhadl, že Lidl může otevřít během prvního pololetí asi 20 obchodů.
Příchod nové sítě ohrozí všechny obchodníky na Slovensku, zejména ale domácí prodejce, soudí Drahovský. Změny se dají čekat také v žebříčku největších obchodních firem, který agentura sestavuje. V současnosti ho vede britské Tesco, které následují německé Metro a Billa.
„Příští rok se Lidl určitě dostane mezi deset největších obchodních firem. Pokud bude letos (Lidl) velmi úspěšný, může se mu to podařit také a skončil by zřejmě na konci první desítky s obratem kolem tří miliard slovenských korun,“ poznamenal Drahovský.
Lidl patří německému obchodníkovi Dieteru Schwarzovi. Na český trh diskontní řetězec vstoupil vloni a v současnosti tam provozuje více než čtyři desítky obchodů. Do Schwarzovy skupiny patří také síť supermarketů Kaufland, která působí na českém i slovenském trhu.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?