Mezi zájemci o vlivný chorvatský deník je i německá banka HVB

23. 3. 2004 09:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Mezi třemi zájemci o nejvlivnější deník jižního Chorvatska Slobodna Dalmacija je i německá bankovní skupina HVB. Uvedl to státní privatizační fond Chorvatska. Tamní vláda chce ze svých 98,5 procenta deníku prodat 34,6 procenta jednomu investorovi.
Dalšími uchazeči jsou soukromá mediální společnost Slobodni Mediji a mediální holding Europapress, který v Chorvatsku dva deníky již vydává. Slobodni Mediji nabídla 56 milionů kun, tedy zhruba 7,5 milionu eur za podíl a dalších 180 milionů kun jako nový kapitál. Nabídka Europapress činí 24,5 milionu kun, ale celková investice by dosáhla 535 milionů kun.
Za německou bankovní skupinu předložila nabídku divize CAIB Investment. Banka nabízí 110 milionů kun za část budov a strojů a za značku Slobodna Dalmacija. HVB chce poté uvést na trh novou společnost Nova Slobodna Dalmacija a investovat do ní v příštích pěti letech 165 milionů kun.
Chorvatská vláda zatím neurčila konečný termín pro to, kdy deníku vybere strategického partnera. Předběžný zájem o deník projevilo loni v prosinci osm společností, většinou z mediální sféry. Ve státním majetku zůstává v Chorvatsku jediný další celostátní deník, záhřebský Vjesnik, napsala agentura Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.