Mediální gigant Vivendi snížil ztrátu
Francouzský mediální gigant Vivendi Universal loni výrazně snížil čistou ztrátu díky poklesu jednorázových nákladů a nárůstu provozního zisku v telekomunikačních a televizních divizích. Čistá ztráta loni klesla na 1,143 miliardy eur z rekordních 23,3 miliardy v předchozím roce. Předloni byly finanční výsledky společnosti zasaženy rozsáhlými odpisy nehmotného majetku a výrazným snížením hodnoty portfoliových investic. Loňská ztráta však byla vyšší, než očekávali analytici, kteří ji odhadovali na 917 milionů eur. Provozní zisk nicméně vzrostl o 61 procent na 3,309 miliardy eur, zatímco analytici počítali se ziskem pouhých 3,084 miliardy. Firma dodala, že její provozní zisk bude letos pokračovat v růstu.
Generální ředitel Jean-René Fourtou prohlásil, že Vivendi, která prodává svá aktiva, aby snížila dluh, bude v příštím roce silnou mediální a telekomunikační firmou dosahující výrazného růstu zisku. Společnost by měla mít k dispozici značnou hotovost a měla by být schopna dosahovat vnitřního růstu i investovat do vybraných externích příležitostí, napsala agentura Reuters.