Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Lidé si častěji kupují televize v hypermarketech

Redakce MAM3. 3. 2004

Přestože se televizory Tesla již v Česku dávno nevyrábějí, značka si překvapivě v záplavě renomovaných jmen stále udržuje prvenství jako nejznámější.
“Tato značka je stále jasným lídrem na českém trhu,” uvedl manažer agentury pro průzkum trhu GfK Robert Stránský. V posledním šetření znalosti značek televizorů, provedeném pracovníky agentury koncem loňského roku, Tesla obsadila s přehledem první místo s 53,8 procenta. Udržela si tak své postavení z roku 2002.
Druhou nejznámější značkou je japonská Sony. Největší světový výrobce spotřební elektroniky získal 48 procent. Hned za ním se umístil evropský Philips s necelými 47 procenty.
Teprve na čtvrtém místě se objevila značka Panasonic, která zastupuje dnes jediného tuzemského výrobce televizí v Plzni, japonskou Matsushitu. Za ní následují slovenská Orava, dále JVC, Grundig, Thomson a Daewoo.
V Česku pokračuje z loňského roku nastartovaný přesun zájmu lidí o televizory s větší úhlopříčkou nad 70 cm a zejména s plochou obrazovkou.
Téměř dvakrát více než předloni si loni lidé kupovali televize s úhlopříčkou nad 80 cm. V této kategorii má zhruba 90 procent přijímačů širokoúhlou obrazovku.
Prudce rostl odbyt stereotelevizí s plochou obrazovkou, kterých se meziročně prodalo o 160 procent více. Tomu napomohlo snížení ceny v průměru až o 28 procent pod hodnotu deseti tisíc korun. “Podíl těchto televizorů na hodnotě prodeje je už vyšší než přijímačů s klasickou kulatou obrazovkou,” řekl Stránský z GfK.
Měnil se i poměr sil mezi specializovanými a nespecializovanými prodejci. Znovu získaly velké řetězce s širokým sortimentem zboží na úkor specializovaných obchodů. V hypermarketech, obchodech typu cash and carry a obchodních domech se nyní prodává asi 35 procent všech prodaných televizorů, u monotelevizorů je to dokonce přes 40 procent. Naopak specializované obchody vítězí v prodeji dražších televizí s vyspělejší plasmovou technologií či LCD. Hodnota prodeje u specialistů klesla o pět procent, u nespecializovaných obchodníků naopak o osm procent více.

Hospodářské noviny, 3. 3. 2004, autor: Jan Činčura

×

Palas chce za 200 miliónů propagovat domácí potraviny

Starší článek

Ministři EU se neshodli na pravidlech přeshraničního vysílání

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více