Liberty Media oddělí mezinárodní operace do samostatné firmy

16. 3. 2004 09:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americká mediální společnost Liberty Media Corp. chce oddělit své mezinárodní operace a vytvořit z nich novou společnost obchodovanou na burze. Rozhodnutí je součástí snahy zjednodušit strukturu firmy, uvádí se v prohlášení.
Nově vzniklá firma se má jmenovat Liberty Media International. Mezinárodní jmění zahrnuje podíly v provozovateli kabelových systémů v Evropě a Latinské Americe UnitedGlobalCom, japonského kabelového operátora Jupiter Telecommunications, provozovatele kabelových systémů v Portoriku Liberty Cablevision of Puerto Rico a argentinského provozovatele kabelové sítě Pramer.
Předseda společnosti John Malone se dlouho nechtěl vzdát své ambice vytvořit mezinárodní ekvivalent ke kabelovému impériu Tele-Communications, který prodal v 90. letech firmě AT&T. Liberty byla dlouhou dobu kritizována investory za komplikovanou majetkovou strukturu. Ocitla se také pod tlakem, aby převzala větší podíly v subjektech, které provozuje a vyvarovala se tak uspořádání podobnému podílovým fondům.
Liberty Media prohloubila v posledním čtvrtletí loňského roku ztrátu na 931 milionů USD z předloňských 692 milionů USD. Důvodem byl odpis hodnoty některého jmění, včetně divize kabelové sítě Starz Encore. Tržby však prudce vzrostly na 2,12 miliardy USD z předloňských 536 milionů USD díky akvizici 57procentního podílu v televizním kanálu QVC, který se zabývá nakupováním, napsala agentura Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.