Kajínek propaguje Rádio Kiss

2. 3. 2004 09:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Po celé republice se v neděli objevilo 500 billboardů, na kterých doživotně odsouzený nájemný vrah Jiří Kajínek propaguje Rádio Kiss. Za reklamní využití svého snímku si Kajínek vydělal řádově několik desítek tisíc korun, informovaly podle ČTK deníky Právo a Mladá fronta DNES. Počinem se hodlá zabývat Rada pro reklamu.
Fotografie s usmívajícím se Kajínkem se sluchátky na uších a textem „Rádio na doživotí“ se mají v rámci měsíční reklamní kampaně objevit také v novinách a časopisech.
„Pan Kajínek o tom ví. Musel souhlasit se vším, co na tom billboardu je,“ řekl ředitel pražského rádia Kiss Jan Čadek. Neupřesnil sice, kolik mu za to stanice zaplatila, naznačil ale, že částka se pohybovala v řádu desetitisíců korun. „Zdá se nám to dobře načasované – znovu se o panu Kajínkovi hodně mluví. A také – nechtěli jsme udělat nic běžného,“ odráží Čadek otázku, zda je etické postavit kampaň na muži, který je odsouzen za vraždy.
S reklamou je spokojený také Kajínkův advokát Kolja Kubíček. „Mně osobně se reklama líbí, protože ho představuje takového, jak opravdu vypadá. Je vidět, že je to normální člověk, který se umí usmívat. A ne vraždící bestie zavřená v kleci.“ O prachy vůbec nejde, dodává.
Jiný názor na využití snímku pravomocně odsouzeného vraha ale nejspíš zaujme Rada pro reklamu. Prezident rady Radek Pokorný by uvítal, kdyby se tím zabývala arbitrážní komise, protože se může jednat o neetickou reklamu. Obdobný postoj zaujala i členka rady Zdena Hůlová.
Vedoucí oddělení pro styk s veřejností Generálního ředitelství Vězeňské služby Miroslav Jílek označil reklamní počin za pravděpodobně originální, ale z morálního a etického hlediska za naprosto nevhodný.“
Podle Jílka zákon o výkonu trestu nezakazuje odsouzené osobě mediálně vystupovat, pokud se přitom nedostane do rozporu se zákony.
Šéfredaktora časopisu Marketing & Media Daniela Köppla kampaň, která poběží do konce měsíce, příliš neohromila. „Je to taková provokace pro provokaci. Nevěřím tomu, že by jim pomohla ve zvýšení poslechovosti. Nic totiž o rádiu nevypovídá,“ uvedl.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení