K Big Macu pár kilo dat z internetu
“Dáte si k tomu také širokopásmový?” Na tuhle otázku zřejmě zákazníci při objednávání Big Macu ještě nejsou zvyklí, ale když si McDonald’s a British Telecom(BT) prosadí svou, mohl by se stát širokopásmový přístup na internet ve Velké Británii jedním z bestsellerů na jídelníčku.
BT se spolu s McDonald’s dohodly na tom, že během následujících měsíců postupně uvedou do provozu bezdrátový širokopásmový přístup (Wi-Fi) ve více než 500 restauracích. Partnerství je v telekomunikační branži považováno za zlom, který nejenže vytvoří ve Spojeném království největší Wi-Fi síť, ale také pomůže BT v už dříve ohlášeném plánu vytvořit 4 tisíce bezdrátových širokopásmových zón do konce roku 2005.
McDonald’s modernizuje ve velkém
Peter Richards, člen vedení britského McDonald’s, říká, že akce se nejprve zaměří na restaurace typu drive-in, protože právě zde je poptávka po přístupu na internet největší.
BT se podle slov generálního ředitele divize Wireless Broadband Davida Hughese rozhodl pro spolupráci právě s tímto řetězcem pro sílu jeho značky a kvůli jejímu celobritskému působení. “Pro nás je to dobrá šance, jak rozšířit svou síť, pro McDonald’s příležitost přitáhnout nové obchodní klienty,” vysvětluje Hughes.
Zisky sítě McDonald’s ve Velké Británii se zpomalily, a to i přes více než dvoumilionovou návštěvnost jejích restaurací. Proto firma nyní investuje miliony liber jak do nového vybavení provozoven, tak do reklamní kampaně “I’m Lovin’ It”. Jak tvrdí Richards, dohoda o Wi-Fi je jen malou částí modernizačního programu McDonald’s, za kterou budou následovat další inovace.
Bude na to zákazník mít?
Za největší kámen úrazu nově uzavřeného partnerství mezi provozovatelem sítě rychlého občerstvení a největším telekomunikačním operátorem považují provozovatelé velký rozdíl běžného zákazníka McDonald’s a typického uživatele bezdrátového širokopásmového připojení. BT totiž bude chtít za Wi-Fi přenos dat kolem pěti liber za hodinu. Vedení společnosti oponuje argumentem, že postupným zavedením nového produktu do více veřejných oblastí se cena sníží.
O tom, že přístup na internet na veřejných místech je pro zákazníky přitažlivý, svědčí aliance britské odnože kavárenského řetězce Starbuck s konkurenčním poskytovatelem “bezdrátové sítě” T-Mobile. Český McDonald’s o zavádění internetových terminálů zatím neuvažuje.