Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Izraelští taxikáři již nechtějí mercedesy, ale octavie

Redakce MAM25. 3. 2004

Praha a škodovky. Právě to se vybaví mnohým Izraelcům, když před nimi vyslovíte název Česká republika.
První je zcela pochopitelné. Někteří z nich mají v Praze své kořeny, většina Izraelců navíc české hlavní město alespoň jednou navštívila.
Při bližším pohledu se ovšem nelze divit ani znalostem o českých autech, jmenovitě octaviích. Stačí se jen na chvíli zastavit na jedné z ulic Jeruzaléma.
Za několik minut jich kolem projede docela slušné množství. Většina na kapotě nese žlutou světelnou tabuli s nápisem TAXI.
Škoda Octavia totiž na plné čáře vítězí mezi izraelskými taxikáři. “Škodovky na tomto poli zcela porazily dříve tak oblíbené mercedesy,” říká Oren Barel z ekonomické divize Ministerstva zahraničních věcí.
“Ještě před pár lety valná většina aut taxislužeb nesla značku Mercedes. Nyní jsou téměř všechny taxíky v Izraeli octavie,” dodává Barel.
A v žádném případě nepřehání.
Potvrzují to ostatně i samotní řidiči. “Tento typ auta jsme si oblíbili, protože je spolehlivé, moderní a dostupné,” tak ve stručnosti charakterizuje důvod zájmu o česká auta Miki, jeden z taxikářů v Jeruzalémě.
Jeho kolega Amir k tomu dodává: “A navíc stojí polovinu toho, co by stál Mercedes.”
O tom, jak moc jsou octavie zafixovány v povědomí Izraelců, ví své i česká ambasáda v Izraeli. Ta rovněž používá tato vozidla. “Řidiči se občas stává, že když zastaví na křižovatce, hrnou se k němu zákazníci v domnění, že se jedná o taxík,” směje se první tajemník velvyslanectví Jiří Charvát.
Zájem o škodovky se pozitivně odráží i ve statistikách o vzájemném obchodu. Vloni export škodovek představoval přibližně dvacet procent celkového vývozu Česka do Izraele. Předchozí dva roky to bylo dokonce čtyřicet procent.
Pro srovnání, podle statistik se loni do Izraele dovezlo více než tři tisíce škodovek, z toho 2420 bylo octavií. Mladoboleslavská továrna sice ročně vyrábí kolem 450 tisíc automobilů a jejím největším zahraničním trhem je Německo, kde prodává sedmdesát tisíc vozů, ale Izrael patří mezi zajímavé a perspektivní trhy české automobilky. V roce 2001 zde našlo odbyt dokonce více než 2700 vozidel typu Škoda Octavia.
O tato auta však nemají zájem jen taxikáři. “Otec se nyní rozhoduje mezi dvěma kombíky – octavií a renaultem,” říká Oren Barel. “Zatím vítězí škoda,” dodává.
“Můj bratr si ji rovněž koupil a je velice spokojený,” přidává se Boaz Hirsch z izraelského Ministerstva průmyslu a obchodu. Octavia je tu podle něj zapsaná jako auto moderní a vysoce kvalitní. “A spolehlivé,” dodává Charvát.
Odborníci na izraelský trh předpokládají, že jakmile se objeví nový druh škodovek a cena nebude vysoká, zájem bude ještě vyšší.
To si uvědomují i prodejní manažeři automobilky, a proto například nová Škoda Octavia, úspěšně přijatá na letošním ženevském autosalónu, se má v zahraničí, tedy i v Izraeli, prodávat pod hranicí 15 tisíc eur. To je například úroveň o třídu menšího Volkswagenu Golf z mateřského koncernu.
To, že cena je pro Izraelce velmi důležitá potvrzuje i Charvát. “Octavia byla při srovnatelné kvalitě přece jenom levnější,” vysvětluje důvod úspěchu Charvát. “Loni tady ale byla velká kampaň, kterou se Škodovka snažila prosadit se superbem. Ukázalo se však, že cena byla tak vysoká, že si izraelský zákazník raději koupí srovnatelné auto známější značky,” dodává.

Hospodářské noviny, 25. 3. 2004, autor: Eva Hanáková

×

T-Mobile nabídne umělce ze stáje Sony Music

Starší článek

Springer má zájem o Telegraph

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více