Investice porostou, ale pomaleji

1. 3. 2004 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.

Reklama
SDG


Investice do nákupu reklamního prostoru v médiích neporostou podle aktualizovaných odhadů agentury OMD tak rychle, jak ve svých nových odhadech předpovídala společnost ARBOmedia (viz M&M 8/2003). Podle OMD dosáhnou letos investice do médií částky 17,25 mld. Kč a oproti roku 2003 vzrostou o 1,3 %. ARBOmedia přitom odhaduje 4% nárůst.
Obě společnosti se ale shodují v tom, že televize a rozhlas budou letos po internetu těmi médii, která vykáží nárůst. Investice do televize dosáhnou podle OMD 8,30 mld. Kč a oproti roku 2003 vzrostou o 4,3 %, do rozhlasu by pak měly směřovat investice ve výši 1,24 mld. Kč a vzrůst o 3,6 %. Naopak tištěná média mají oproti roku 2003 propadnout o 3,4 % a celkově zaznamenat investice ve výši 5,72 mld. Kč. Venkovní reklama podle OMD letos poklesne, a to o 4,9 %.
V celkovém podílu investic směřujících do médií má tedy nadále růst podíl televize, rozhlasu a internetu, naopak podíl tisku stále klesá, stejně tak se sníží podíl venkovní reklamy.


01_tv.jpg ()
Výhled. Také OMD předpovídá pro letošní rok nárůst reklamních investic do televize.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.