Investice do nákupu reklamního prostoru v médiích neporostou podle aktualizovaných odhadů agentury OMD tak rychle, jak ve svých nových odhadech předpovídala společnost ARBOmedia (viz M&M 8/2003). Podle OMD dosáhnou letos investice do médií částky 17,25 mld. Kč a oproti roku 2003 vzrostou o 1,3 %. ARBOmedia přitom odhaduje 4% nárůst.
Obě společnosti se ale shodují v tom, že televize a rozhlas budou letos po internetu těmi médii, která vykáží nárůst. Investice do televize dosáhnou podle OMD 8,30 mld. Kč a oproti roku 2003 vzrostou o 4,3 %, do rozhlasu by pak měly směřovat investice ve výši 1,24 mld. Kč a vzrůst o 3,6 %. Naopak tištěná média mají oproti roku 2003 propadnout o 3,4 % a celkově zaznamenat investice ve výši 5,72 mld. Kč. Venkovní reklama podle OMD letos poklesne, a to o 4,9 %.
V celkovém podílu investic směřujících do médií má tedy nadále růst podíl televize, rozhlasu a internetu, naopak podíl tisku stále klesá, stejně tak se sníží podíl venkovní reklamy.
Výhled. Také OMD předpovídá pro letošní rok nárůst reklamních investic do televize.