Internetové obchody Internet Mall loni zvýšily tržby o 400 %
Největší tuzemská skupina internetových obchodů Internet Mall v loňském roce zvýšila tržby o 400 procent na 301 milionů korun. Zisk vzrostl více než čtyřnásobně na 4,1 milionu korun, oznámili zástupci společnosti na dnešní tiskové konferenci.
Celý trh tuzemských internetových obchodů zaznamenal podle obchodního ředitele Internet Mallu Ondřeje Fryce růst zhruba o 50 procent a pohybuje se v miliardách korun. Jen obchody s elektronikou mají podle něj dohromady obrat kolem jedné miliardy Kč. Největšími konkurenty Internet Mallu jsou společnosti Obchodnidum.cz a skupina InternetShops, kam patří například obchod Vltava.cz. Obě firmy dosud výsledky nezveřejnily.
Nákupy na internetu se stávají stále oblíbenějšími a lidé podle odborníků začínají počítačovou síť vnímat jako standardní prodejní kanál. Například v USA stouply v posledním loňském čtvrtletí tržby internetových obchodníků meziročně o čtvrtinu. V Británii loni rostl internetový obchod dvakrát rychleji než celkový maloobchod a lidé za dodávky zboží do domu utratili o sedm procent více. Během listopadu a prosince utratili Britové za pomoci internetu v maloobchodě 2,5 miliardy liber (přes sto miliard korun).
Tuzemský trh čeká kvůli ostré cenové válce další koncentrace, kterou přežijí jen nejsilnější hráči. Zákazníci se mohou těšit na zlepšování služeb, včetně poprodejního servisu a platebních podmínek.
Internet Mall letos čeká zhruba zdvojnásobení tržeb. Ty v prvním čtvrtletí přesáhly 110 milionů korun. Firma letos získala do své nákupní galerie největší obchod s outdoorovým vybavením bartsport.cz a jako partner se bude v její síti objevovat obchod Nabytek.cz.
Internet Mall provozuje devět vlastních internetových obchodů, například bilezbozi.cz, audioexpert.cz či mobilka.cz, a čtyři partnerské. Nákupní galerie vznikla v roce 2000 a nabízí přes deset tisíc položek zboží 200 značek.