Internetové domény by se mohly rozšířit o devět nových koncovek

23. 3. 2004 10:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Skupina internetových domén nejvyšší úrovně, kam patří například koncovky .com či .org, by se mohla letos rozšířit o dalších devět zkratek. Organizace ICANN, která má správu těchto domén na starosti, obdržela minulý týden deset žádostí o zavedení nových domén, z toho dva subjekty žádají o registraci stejné domény .tel. Během dubna chce ICANN domény podrobit veřejné diskusi a v květnu by měla nezávislá komise rozhodovat o jejich přijetí, uvedla ICANN na svých internetových stránkách. Mezi novými návrhy je dále například doména .mobi, kterou chtějí využívat výrobci a operátoři v mobilních telekomunikacích, doména .xxx má být určena pro erotický průmysl a .jobs pro služby v oblasti hledání lidských zdrojů. Doména .travel má reprezentovat internetové stránky o cestovním ruchu a .post by měla sloužit pro potřeby Univerzální poštovní unie. Koncovku .mail si chce zaregistrovat mezinárodní organizace pro boj proti spamu a .asia seskupení asijských zemí v čele s Hongkongem a Čínou. Poslední nově navrhovanou koncovkou je .cat.
Prvních sedm domén nejvyšší úrovně bylo přijato v roce 1980. Patří mezi ně koncovky .com, .edu, .gov, .int, .mil, .net a .org. O 20 let později si rozvoj internetu vyžádal přijetí dalších sedmi. Mezi domény nejvyšší úrovně patří i tzv. národní domény pro jednotlivé země, například .cz, .de a podobně. Pod doménami nejvyšší úrovně si zájemci mohou registrovat vlastní doménová jména, která tvoří základ adres internetových stránek.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.