Hudební vydavatelství EMI se zbaví pětiny zaměstnanců a umělců

31. 3. 2004 15:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Hudební gigant EMI propustí 1500 zaměstnanců, což odpovídá 20 procentům pracovní síly nahrávací divize, a rozváže smlouvy s pětinou svých umělců. Ve snaze snížit náklady se firma také rozhodla zastavit výrobu vlastních CD a DVD v Evropě a USA.
EMI dodala, že ve fiskálním roce do konce března 2004 se prodej hudby udržel navzdory rozšířenému pirátství a konkurenci dalších druhů zábavy v blízkosti hladiny z předchozího roku. Přesné údaje však firma zveřejní až 24. května. Tržby za rok do konce března 2003 se snížily o 11,1 procenta na 2,17 miliardy liber (3,26 miliardy eur).
Do stáje EMI patří skupiny Rolling Stones, Pink Floyd, Coldplay či Radiohead, zpěváci David Bowie a Robbie Wiliams či Norah Jonesová. EMI se může chlubit také vlastnictvím práv na nahrávky Beatles.
EMI ukončí provoz továrny v USA a výrobu z nizozemské továrny převede na firmu MediaMotion. Hodlá tak ušetřit minimálně 50 milionů liber ročně. Společné výrobní podniky v Japonsku a Austrálii a malou továrnu v Kanadě si zatím společnost ponechá. V USA bude pro EMI vyrábět CD a DVD firma Cinram International.
Ze stáje EMI by měli odejít umělci, u kterých je prodej hudebních nosičů slabý, a ti, kteří mají pouze úzký okruh posluchačů. EMI však zatím odmítla sdělit jejich jména.
Firma upozornila, že kvůli svému rozhodnutí zaúčtuje za fiskální rok 2003/2004 hotovostní mimořádné náklady 75 milionů liber. Nehotovostní náklady spojené s odpisy a se zkrácením seznamu umělců se vyšplhají na 80 milionů liber.
EMI se v uplynulých letech dvakrát snažila o spojení s některou z konkurenčních firem, její snahy však vždy zablokovaly antimonopolní úřady. Firma měla zájem o spojení s Warner Music a s BMG, hudební divizí mediální firmy Bertelsmann, napsaly agentury Reuters a AP.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.