Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Hudební průmysl zachraňují mobily

Redakce MAM19. 3. 2004

Přestože celosvětový hudební průmysl dlouhodobě stagnuje a posluchači utrácejí za nosiče v obchodech stále méně peněz, pro interprety a vydavatelství se v poslední době začíná blýskat na lepší časy. Záchranou hudební branže se má stát hudba v mobilech, jejíž tržby dynamicky vzrůstají.
Například za vyzváněcí melodie lidé po celém světě loni utratili 3,5 miliardy dolarů, meziroční nárůst tedy činil více než čtyřicet procent. Podle odhadů odborníků se toto číslo ještě zvýší. Letošní rok je totiž ve znamení spolupráce hudebních vydavatelství s mobilními operátory a výrobci mobilních telefonů.
“Stahování vyzváněcích melodií i celých skladeb je obrovskou příležitostí jak pro hudební průmysl, tak pro mobilní byznys,” uvedl na zpravodajském serveru BBC News Ralph Simon, který na konci ledna letošního roku předsedal mobilnímu fóru na konferenci Midem. Právě zde, na veletrhu hudebního průmyslu, konaném ve francouzském Cannes, byla zveřejněna čísla a odborné studie potvrzující teorii, že se mobilním operátorům a hudebnímu trhu spolupráce vyplatí.
Na distribuci hudby v digitálním světě, kam patří i mobilní telefony, se nyní zaměřily přední světové gramofirmy. Podle analytika Richarda Jestyho z poradenské společnosti The Arc Group se prodej melodií a skladeb upravených pro mobilní telefony nyní stává vysoce ziskovým odvětvím, které čeká silný růst. Tržby z jejich prodeje by se měly zvyšovat až do roku 2008, kdy by měly přesáhnout 5,2 miliardy dolarů, napsala agentura Reuters.
Podobně vidí situaci podle listu The New York Times i společnost Strategy Analytics, která se zabývá analýzou celosvětového mobilního trhu.
Hudba se s mobilními telefony od února propojuje i v Česku. Dva největší tuzemští operátoři, společnosti Eurotel a T-Mobile, přišli téměř zároveň se službou využívající produkty hudebních vydavatelství. Na konci února přinesl Eurotel svým zákazníkům službu Jukebox, která je v Evropě zatím unikátní a nabízí stahování hudby do mobilu. Za každou stahovanou skladbu zákazník zaplatí, další poslech je pak už neomezený. Aktuální hudební novinky poskytují Eurotelu české pobočky společností Warner Music a BMG. V nabídce Jukeboxu se tak objevují i skladby dosud nevydané na CD nebo novinky, které zatím nejsou na běžném hudebním trhu v Česku dostupné.
Nezahálí ani konkurenční T-Mobile. Tento týden se jeho klientům v Česku otevřela nabídka služby nazvané Uvítací tóny. “Díky této nové službě si nyní lze vybrat některou z mnoha nahrávek a tu zvolit jako náhradu za standardní tón, který se volajícímu ozývá při vyzvánění,” vysvětluje Martina Kemrová, manažerka externí komunikace. Tuto službu znají zatím pouze v Británii, kde se jmenuje Caller Tunes, a v sousedním Německu pod názvem Sound Logo. Čeští zákazníci si mohou vybrat skladbu z devíti žánrových kategorií.
Nabídka služby Uvítací tóny se bude neustále rozšiřovat. Vzhledem ke spolupráci s hudebním vydavatelstvím Universal Music zde budou posluchačům každý den k dispozici desítky novinkových skladeb. “Díky využití stále modernějších mobilních technologií a spolupráci s konkrétními operátory má nyní světový hudební průmysl konečně reálnou šanci na další růst,” shrnuje Ralph Simon.

Hospodářské noviny, 19. 3. 2004, autor: Irena Zemanová

×

WAN: Loni přibylo zabitých novinářů

Starší článek

ABC dává Jacksonové šanci, Disney tak chce podpořit růst ceny akcií

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více