GfK loni stouply tržby

5. 3. 2004 09:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Skupině GfK, která se zabývá výzkumem trhu, se v loňském roce zvýšily tržby o 6,4 procenta na 595,1 milionu eur (asi 19,5 miliardy korun). Firmě se tak podařilo překonat tříprocentní růst u celého oboru výzkumu trhu. Pozadu nezůstává ani česká pobočka, která loni zvýšila obrat na 300 milionů korun z předchozích 250 milionů korun.
Pro letošní rok GfK počítá s růstem tržeb o šest procent, dosáhnout by měly 630 milionů eur.
Také hospodaření skupiny se loni zlepšilo. Zisk před zdaněním a splátkou úroku (EBIT) stoupl o 38 procent na 68,9 milionu eur. GfK chce zvýšit dividendu z 0,20 na 0,25 eura, peníze na její výplatu by tím stouply na 6,5 milionu eur.
Ke zlepšení výsledků přispěly všechny podnikatelské segmenty a regiony. Největším regionem zůstalo s podílem 37,2 procenta Německo, kde tržby meziročně vzrostly o 8,2 procenta na 221,5 milionu eur.
Výrazný objem tržeb vykazuje také západní a jižní Evropa, region ale vykázal pouze mírný růst. Naproti tomu výrazný pětinový nárůst tržeb zaznamenala GfK v Americe, ve střední a východní Evropě se tržby zvýšily téměř o 12 procent. V severní Evropě tržby poklesly o 8,4 procenta.
GfK Group je ve svém oboru pátá největší společnost na světě. Působí v 50 zemích a má 140 poboček a dceřiných společností. Skupina zaměstnává více než 5000 lidí.

HN, čtk, 5. 3. 2004

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení