Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Firma Pearson: Financial Times neprodáme

Redakce MAM1. 3. 2004

Britská vydavatelská společnost Pearson loni vytvořila zisk před zdaněním 410 milionů liber (asi dvě miliardy korun), což je o 2,8 procenta více než v roce 2002. Podnik přitom vyloučil, že by byl ochoten prodat list Financial Times. Ten naopak označuje za jedno z nejcennějších aktiv, jimiž disponuje.
Pearson předpověděl, že v letošním roce by měl pokračovat růst zisku, protože se zlepšuje situace na reklamním trhu. Čistý zisk loni činil 55 milionů liber, a firma tak zastavila ztrátové hospodaření z předchozího roku. Ztráta v roce 2002 činila asi 111 milionů liber.
Firma vydává také učebnice a vlastní vydavatelskou společnost Penquin. Tržby se jí v loňském roce snížily o šest procent na 4,05 miliardy liber. Analytici v anketě agentury Reuters přitom v průměru čekali, že zisk před zdaněním bude činit 416 milionů při tržbách 4,02 miliardy liber.
“Očekáváme, že v roce 2004 hlavní činnost dále vylepšíme směrem k dosažení finančních cílů. V roce 2005 počítáme se silnou výkonností celého podniku,” prohlásila výkonná ředitelka Marjorie Scardinová. Pearson chce mimo jiné těžit z růstu prodeje učebnic na americkém trhu.
Výhled na letošní rok je zhruba v souladu s tím, co už v únoru nastínila konkurenční britsko-nizozemská společnost Reed Elsevier. Firma totiž uvedla, že v roce 2004 budou podmínku na trhu stále dost složité.
Akcie Pearsonu, které si loni vedly asi o 19 procent hůře než odvětvový index mediálních firem, na zprávu o hospodaření nejprve reagovaly růstem, pak se ale ocitly v záporném teritoriu. Nynější cena kolem 617 pencí za akcii oceňuje celý podnik přibližně na pět miliard liber.
Pearson uvedl, že objem prodané reklamy ve Financial Times je od začátku roku asi o čtyři procenta nižší než ve stejném období loni, tempo tohoto poklesu se ale snižuje. V první polovině loňského roku totiž pokles činil 18 procent a ve druhém pololetí kolem 12 procent.

×

Změna firemní značky přijde JČP na 1,5 mil. Kč

Starší článek

V Japonsku vzniká nealkoholický obr

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více