Firma Disney rozdělila funkci ředitele a předsedy

4. 3. 2004 10:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Představenstvo společnosti Watl Disney Co. odsouhlasilo, že rozdělí funkce předsedy a generálního ředitele na dvě osoby. K rozhodnutí došlo jen několik hodin poté, co více než 43 procent akcionářů hlasovalo pro odvolání předsedy a generálního ředitele Michaela Eisnera z představenstva. Ředitelé Disney současně jednomyslně zvolili novým předsedou nynějšího člena představenstva George Mitchella. Změna je platná okamžitě.
Představenstvo také odmítlo opětovnou nabídku na převzetí od kabelové televize Comcast. Podle jejich oznámení není žádný důvod znovu zvážit nabídku, kterou již odmítli jako příliš nízkou.
Rozhodnutí o novém předsedovi pravděpodobně neuspokojí hlasy kritiků, kterými jsou bývalí členové představenstva Stanley Gold a Roy E. Disney. Ti přislíbili, že i nadále budou pokračovat v boji za odstoupení Eisnera.
Mitchel je bývalý senátor za stát Maine. Také jeho osoba může být považována za kontroverzní volbu, protože proti jeho opětovnému zvolení do představenstva se ve středu vyslovilo 24 procent akcionářů. To je druhý nejvyšší počet po Eisnerovi. Podle Golda a Roye Disneyho je příliš úzce spjat s Eisnerem a není dostatečně nezávislý, protože jeho právnická firma v minulosti pro firmu Disney pracovala, napsala agentura Reuters.
Představenstvo ve funkci ředitele i nadále podporuje Eisnera a tvrdí, že firma je na cestě k tomu, aby letos zvýšila zisk na akcii o 30 procent a do roku 2007 zvyšovala zisk o více než deset procent. Gold a Roy Disney však Eisnerovi vyčítají, že firmu v posledních asi deseti letech nevedl dobře a že je tedy svým způsobem zodpovědný za to, že na podnik v lednu zaútočil provozovatel kabelových sítí Comcast s nepřátelskou nabídkou na převzetí.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.