TITULEK13: EK chce certifikovat on-line shopy
Nízká důvěra brání podle posledního výzkumu Evropské komise (EK) širšímu prosazení e-commerce v Evropské unii. Podle stanoviska EU vyřeší tento problém všeobecná certifikace on-line obchodů. David Byrne, člen EK odpovědný za zdraví a ochranu spotřebitele, uvedl, že certifikát bude nezávislým měřítkem důvěryhodnosti konkrétního webu a podle příslušných předpisů má chránit rozhodování spotřebitele. Vytvoření prosperujícího elektronického obchodu je podle Byrnea „životně důležité pro konkurenceschopnost evropského hospodářství“. Výzkum EK ukázal, že každý čtvrtý potenciální zákazník e-commerce nevyužívá na internetu služeb žádného ze specializovaných webů z důvodu nedůvěry v médium jako takové. Polovina respondentů se podle EK měla vyslovit pro zavedení jednotného ukazatele měřícího důvěryhodnost stránek. S kritérii hodnocení webů však souhlasí pouhých 10 % uživatelů.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).