Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Drogistické sítě drží prostor na trhu

Redakce MAM9. 3. 2004

Přestože českému obchodu s drogistickým zbožím vládnou širokosortimentní řetězce, specializované obchodní sítě vedle nich prostor drží. Růst obratu o deset procent a otevření dalších nejméně sedmi obchodů čeká letos drogistický řetězec dm – drogerie markt České Budějovice. Jeho tržby by tak měly překročit 1,8 miliardy korun a počet prodejen se přiblížit ke sto deseti. Také konkurenční The Drogerie se chystá k rozšiřování své sítě prodejen Droxi. Nyní jich má 104 a do konce měsíce otevře další dvě. “Proporce se sice nyní mění ve prospěch širokosortimentních sítí, ale nelze čekat, že by ty specializované zmizely. Pro oba typy je na trhu prostor,” říká Tomáš Drtina ze společnosti Incoma Research, zabývající se analýzami a výzkumem trhu. Vysvětluje to tím, že hypermarkety nemají ambice se úzce specializovat. Navíc drogistické sítě mají zpravidla širší nabídku a servis. “Také ceny jsou už hlavně u běžného drogistického sortimentu srovnatelné,” uvedl Pavel Kadečka, jednatel společnosti dm – drogerie markt, která ovládá asi třetinu trhu s drogistickým zbožím.
Podle výzkumu Drogerie 2003, který provedla společnosti Incoma a GfK, se ale opět potvrdily silné preference hypermarketů. Tento typ prodejny je při nákupu drogerie a kosmetiky vůbec nejoblíbenější. Za své hlavní nákupní místo drogistického zboží ho pokládá téměř třetina domácností. Naopak v této konkurenci silně ztrácejí menší pultové drogerie.
Koncentrace maloobchodního trhu s tímto zbožím se předloni meziročně zvýšila o tři procenta a tržní podíl řetězců dosáhl 68 procent. Loňská čísla nejsou ještě známá. Obrat patnácti největších distributorů přitom pokrývá přes polovinu trhu. Jsou mezi nimi jak širokosortimentní řetězce, tak specializované drogistické řetězce jako dm – drogerie markt, droxi, Rossmann a nákupní aliance Teta drogerie sdružená kolem velkoobchodu P. K. Solvent. Přestože se koncentrace trhu zpomalila, Kadečka říká, že prostor pro expanzi existuje. Například řetězec dm nyní vstupuje i do menších měst, kde žije zhruba 15 tisíc obyvatel. To bylo ještě před pár lety nemyslitelné. Firma v zemi ročně otevírá v průměru deset nových obchodů.

Hospodářské noviny, 9. 3. 2004, autor: Zdeněk Zuntych

×

Electronic Art expanduje na český trh

Starší článek

Eurotel má na trhu firem největší tržby, T-Mobile nejvíc telefonů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více