Dolní Rakousy chystají propagaci své turistiky

3. 3. 2004 14:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Rakouská spolková země Dolní Rakousy chystá marketingovou ofenzívu, kterou by chtěla nalákat turisty ze středoevropských zemí. Hlavně se přitom hodlá zaměřit na Česko, Polsko a Maďarsko, které mají spolu se Slovenskem 63 milionů obyvatel z celkem 75 milionů „nových občanů“ Evropské unie. „Především Polsko a Česko dosud nebyly intenzivně marketingově zpracovány,“ řekl agentuře APA dolnorakouský zemský rada pro turistiku Ernest Gabmann.
Dolní Rakousy jsou pro tyto země již v současnosti špičkovou destinací pro zimní sporty. Podíl polských a maďarských turistů dosahuje už nyní asi 25 procent a spolková země chce u dalších zabodovat především nabídkou aktivní letní turistiky. Od rozšíření EU očekává Rakousko jako celek vzrůst přenocování turistů o 300 000 ročně; Dolní Rakousy chtějí z tohoto čísla získat „náležitý díl“, protože mají výhodu těsného sousedství se zmíněnými státy. Ofenzivní strategie na rok 2004 proto sází především na média a partnery z cestovních kanceláří a touroperátorů. Již rok 2003 poskytl dolnorakouské turistice „tak dobré výsledky, jako ještě nikdy“, uvedl Gabmann. Registrovaných 5,6 milionu přenocování představuje vzrůst o 3,6 procenta oproti předchozímu roku. Z Maďarska bylo 111 000 přenocování, což je vzrůst o 10,7 procenta, z Česka 44 000 přenocování, což je dokonce nárůst o 17,8 procenta, ze Slovenska 14 000 přenocování. Procentuální růst u nich zdroj neuvádí, pouze konstatuje, že u Slováků šlo většinou o jednodenní hosty.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.