Rakouská spolková země Dolní Rakousy chystá marketingovou ofenzívu, kterou by chtěla nalákat turisty ze středoevropských zemí. Hlavně se přitom hodlá zaměřit na Česko, Polsko a Maďarsko, které mají spolu se Slovenskem 63 milionů obyvatel z celkem 75 milionů „nových občanů“ Evropské unie. „Především Polsko a Česko dosud nebyly intenzivně marketingově zpracovány,“ řekl agentuře APA dolnorakouský zemský rada pro turistiku Ernest Gabmann.
Dolní Rakousy jsou pro tyto země již v současnosti špičkovou destinací pro zimní sporty. Podíl polských a maďarských turistů dosahuje už nyní asi 25 procent a spolková země chce u dalších zabodovat především nabídkou aktivní letní turistiky. Od rozšíření EU očekává Rakousko jako celek vzrůst přenocování turistů o 300 000 ročně; Dolní Rakousy chtějí z tohoto čísla získat „náležitý díl“, protože mají výhodu těsného sousedství se zmíněnými státy. Ofenzivní strategie na rok 2004 proto sází především na média a partnery z cestovních kanceláří a touroperátorů. Již rok 2003 poskytl dolnorakouské turistice „tak dobré výsledky, jako ještě nikdy“, uvedl Gabmann. Registrovaných 5,6 milionu přenocování představuje vzrůst o 3,6 procenta oproti předchozímu roku. Z Maďarska bylo 111 000 přenocování, což je vzrůst o 10,7 procenta, z Česka 44 000 přenocování, což je dokonce nárůst o 17,8 procenta, ze Slovenska 14 000 přenocování. Procentuální růst u nich zdroj neuvádí, pouze konstatuje, že u Slováků šlo většinou o jednodenní hosty.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).