Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Diskontní značka Ave jde na venkov

Redakce MAM17. 3. 2004

Nákupní alianci, která umožní vybudování vlastní diskontní značky Ave, vytvořily tři české velkoobchodní společnosti – Enapo Kroměříž, PDS Plzeň a Flosman Tábor. Ty působí na národním tuzemském trhu vedle zahraničních nadnárodních řetězců. Společný nákup některých druhů zboží jim má umožnit, aby především na venkově, kde mají nejvíc prodejních míst, lidem nabídli některé zboží a potraviny za ceny srovnatelné s diskontními obchody.
“Na venkově je stále zajímavý trh. Máme-li si tam ale zákazníky udržet, musíme jim nabídnout alternativu,” říká Pavel Flosman, šéf obchodní společnosti Flosman a Flop Jih. Volné uskupení, jehož společný obrat se odhaduje na deset miliard korun, by se tak mělo se svou rozsáhlou maloobchodní sítí stát pro výrobní podniky už zajímavým partnerem.
Podle Zdeňka Skály z agentury pro výzkum trhu Incoma Research jde o logickou snahu reagovat na vývoj trhu. “Vlastní obchodní značky jdou v potravinách rychle vzhůru. Jeden čas byly doménou nadnárodních řetězců, ale nyní to je trend celého českého maloobchodu,” vysvětluje expert. Soudí, že celková nákupní síla aliance je poměrně vysoká. Soustředí-li se proto na omezený počet produktů, na nichž se bude profilovat, je pravděpodobné, že s jejich výrobci dojdou k dohodě. “Je to rozumný krok, protože právě na venkov a menší města, kde nezávislá obchodní síť působí, se diskontní řetězce víc orientují,” uvádí Skála.
Obchodní ředitel PDS Martin Hlůžek upozorňuje, že bez toho, aby se firmy daly alespoň takto volně pro společný nákup dohromady, nacházely by s výrobci těžko společnou řeč. Podle informací HN by se značka Ave měla objevit například na stolní vodě, hygienických potřebách, těstovinách a několika dalších potravinách. Všechna jednání nejsou ještě uzavřena.
Značka Ave, jejímž majitelem je Enapo, by se měla na trhu objevit během dubna či května. “Zatím nic není,” nechtěl projekt komentovat Radek Horák, jednatel Enapa, které je smluvním společenstvím sítě nezávislých obchodníků, podnikajících v maloobchodním a velkoobchodním prodeji potravin a smíšeného zboží ve svazku obchodní franšízy. Prim v něm hrají Rosa Market Kroměříž, TPH Břeclav a KSH Poděbrady.

Hospodářské noviny, 17. 3. 2004, autor: Zdeněk Zuntych

×

Veletrhy v Brně vynášejí miliardy

Starší článek

Televizní společnost RTL Group se loni vrátila k zisku

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více