ČR loni navštívilo o 7 % více turistů

24. 3. 2004 11:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Českou republiku loni navštívilo 6,724 milionu zahraničních turistů, což je o téměř sedm procent více než v roce 2002, informovala mluvčí vládní agentury CzechTourism na základě výzkumu agentury General Marketing. Ještě v polovině března přitom agentura odhadovala, že loni přijelo zhruba 6,4 milionu turistů.
Oficiální statistika ČSÚ, která eviduje počty cizinců ubytovaných ve sledovaných hotelech a penzionech, zaznamenala loni jen 5,076 milionu turistů. Výzkum CzechTourism však uvádí, že dalších 1,648 milionu cizinců bydlelo v malých hotelech, v soukromých pronajatých chatách nebo u známých.
CzechTourism očekává, že růst počtu příjezdů, který ČR zaznamenala v druhé polovině loňského roku, bude pokračovat i letos. Celkem by tak mohlo Česko navštívit o deset až 12 procent více cizinců než loni. Mohlo by jich tedy přijet 7,3 až 7,5 milionu. Také devizové příjmy z turistiky by se měly zvýšit. Proti loňským 100,3 miliardy korun by mohly stoupnout na 108,3 až 110,3 miliardy korun. Soukromá analytická firma Mag Consulting očekává růst příjmů na 105 až 110 miliard korun.
Vliv na informovanost o České republice v zahraničí bude mít letos mistrovství světa v hokeji, ale také třeba vstup země do EU. Ten odbourá mimo jiné vízovou povinnost pro některé turisty. ČR bude v dubnu a květnu mít také poprvé v historii reklamní kampaň na čtyřech celosvětových televizích.
Roste i počet zemí, které mají přímé spojení s Prahou. Také levné letenky nízkonákladových společností a stále poměrně levné ubytování v Praze mají pozitivní vliv na zájem západoevropských turistů o návštěvu České republiky.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.