Českou republiku loni navštívilo 6,724 milionu zahraničních turistů, což je o téměř sedm procent více než v roce 2002, informovala mluvčí vládní agentury CzechTourism na základě výzkumu agentury General Marketing. Ještě v polovině března přitom agentura odhadovala, že loni přijelo zhruba 6,4 milionu turistů.
Oficiální statistika ČSÚ, která eviduje počty cizinců ubytovaných ve sledovaných hotelech a penzionech, zaznamenala loni jen 5,076 milionu turistů. Výzkum CzechTourism však uvádí, že dalších 1,648 milionu cizinců bydlelo v malých hotelech, v soukromých pronajatých chatách nebo u známých.
CzechTourism očekává, že růst počtu příjezdů, který ČR zaznamenala v druhé polovině loňského roku, bude pokračovat i letos. Celkem by tak mohlo Česko navštívit o deset až 12 procent více cizinců než loni. Mohlo by jich tedy přijet 7,3 až 7,5 milionu. Také devizové příjmy z turistiky by se měly zvýšit. Proti loňským 100,3 miliardy korun by mohly stoupnout na 108,3 až 110,3 miliardy korun. Soukromá analytická firma Mag Consulting očekává růst příjmů na 105 až 110 miliard korun.
Vliv na informovanost o České republice v zahraničí bude mít letos mistrovství světa v hokeji, ale také třeba vstup země do EU. Ten odbourá mimo jiné vízovou povinnost pro některé turisty. ČR bude v dubnu a květnu mít také poprvé v historii reklamní kampaň na čtyřech celosvětových televizích.
Roste i počet zemí, které mají přímé spojení s Prahou. Také levné letenky nízkonákladových společností a stále poměrně levné ubytování v Praze mají pozitivní vliv na zájem západoevropských turistů o návštěvu České republiky.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).