Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

ČR letos čeká o desetinu víc turistů než loni

Redakce MAM16. 3. 2004

Česko letos čeká až dvanáctiprocentní nárůst turistické návštěvnosti proti loňsku. Zemi by tak navštívilo 7,1 až 7,2 milionu turistů, řekl v Berlíně ředitel České centrály turistického ruchu David Gladiš. Celkem 6,5 milionu turistů loni utratilo v ČR sto miliard korun. Gladiš očekává, že letos příjmy z turistiky stoupnou o osm až deset procent.
Ministr pro místní rozvoj Pavel Němec se v příštích letech hodlá zaměřit hlavně na soustředěnou propagaci Česka jako turistického cíle v zahraničí. “Turistům je třeba se věnovat v jejich zemi,” prohlásil Němec. Přesto se země letos neúčastní největšího světového turistického veletrhu ITB v Berlíně. Ten se koná od 12. do 16. března v Berlíně. Od pátku do neděle, kdy byl otevřen veřejnosti, jej navštívilo 140 000 lidí.
České centrále cestovního ruchu se ale nelíbila plocha nabízená Česku a po neúspěšných jednáních s ITB se rozhodla, že se veletrhu nezúčastní. Na ITB tak mělo stánek jen město Karlovy Vary a karlovarský hotel Thermal a plocha určená původně pro Česko byla nakonec u východního vchodu do veletržního areálu.
“Díky tomu, že máme pěkné místo přímo u vchodu, máme skutečně velikou návštěvnost. Je přibližně dvojnásobná oproti loňsku díky změně místa a jsme velice spokojeni,” řekl ČTK ředitel infocentra Karlovy Vary Petr Masák. Účast na veletrhu stála Karlovy Vary zhruba 660.000 korun, polovinu zaplatilo město, zbytek firmy, jejichž podklady město na stánku nabízí.
Náhradní prezentace ostatních českých firem se konala na českém velvyslanectví v Berlíně, kde se představily například Františkovy Lázně nebo TOP Hotel Praha. “Asi by bylo výhodnější pro nás jako pro hotel být přímo na veletrhu,” připustila jeho generální ředitelka Ludmila Koutská. Doufá ovšem, že potenciální obchodní partneři přijdou i na velvyslanectví.
Gladiš doufá, že Česko může neúčast na ITB “dohonit” na veletrzích v Lipsku, Mnichově nebo Hamburku a radikální český krok podle něj může změnit i přístup ITB.
Na cestovní ruch půjdou ze strukturálních fondů EU v letech 2004 až 2006 tři miliardy korun. Z toho 200 milionů je určeno na rozvoj lidských zdrojů. Hlavní investice půjdou podle Němce do infrastruktury, ale i na rozvoj lázeňství a zlepšování úrovně lyžařských turistických středisek, například umělé zasněžování.
Česko má prý v delším časovém měřítku potenciál růstu turistické návštěvnosti. V příštích deseti letech očekává ministr Němec nárůst turistů z Číny, Japonska nebo Ruska. Z Japonska má podle předběžných rezervací v cestovních kancelářích letos přijet o 30 procent turistů více než loni.

×

Veletrh Mobitex představí nové trendy nábytku a bytového textilu

Starší článek

Liberty Media oddělí mezinárodní operace do samostatné firmy

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pixabay.com

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Newsletter

Problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenž teď to vypadá,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více