Coca-Cola ztrácí v USA podíl ve prospěch Pepsi
Podíl nápojů společnosti Coca-Cola Co. na americkém trhu loni klesl, zatímco si její dávný rival PepsiCo. Inc. loni polepšil. Coca-Cola si ale stále udržuje prvenství se 44 procenty amerického trhu. Uvedli to specialisté z odvětví nealkoholických nápojů jako výsledek průzkumu. Podíl nealkoholických nápojů od Coca-Coly na americkém trhu loni klesl o 0,3 procenta, když prodala perlivé nápoje za 63,8 miliardy dolarů. Tržní podíl PepsiCo se zvýšil o 0,4 procenta na 31,8 procenta. Data představili odvětvový magazín Beverage Digest a analytik John Maxwell. Spojené státy představují největší trh nealkoholických nápojů na světě. Coca-Cola, která je největším výrobcem v oboru, v posledních letech bojuje s celkově horší ekonomickou situací a sílící konkurencí. Loni Coca-Cole pomohlo to, že na trh uvedla kolu s vanilkovou příchutí Vanilla Coke, přesto její celkový podíl na trhu klesl. Konkurenční PepsiCo podobně pomohlo před několika lety zavedení nápoje Sierra Mist, který se loni stal devátou nejoblíbenější značkou v USA. Prodané objemy nápojů Coca-Cola se loni snížily o 0,2 procenta, zatímco Pepsi si o 1,8 procenta polepšila. Celé odvětví loni zaznamenalo vzestup prodaných objemů o 0,6 procenta, napsala agentura Reuters.
HN, čtk, 8. 3. 2004