Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Coca-Cola vydělává na obyčejné vodě z kohoutku

Redakce MAM4. 3. 2004

Čistá neperlivá voda Dasani, se kterou firma Coca-Cola přišla před nedávnem na britský trh, teče v každém londýnském bytě. Výrobce vodu získává z městského vodovodu v Londýně, zjistil deník Daily Telegraph. Mluvčí firmy Judith Snyderová zprávu potvrdila. Voda Dasani, jejíž uvedení na trh provázela masivní reklama, se přitom prodává v modré plastové lahvi, evokující čistotu horského pramene.
Vodárenská společnost Thames Water prodává odběratelům, mimo jiné i firmě Coca-Cola, půl litru vody za 0,03 pence. Stejné množství této vody je pak v obchodech, tentokrát už pod značkou Dasani, k dostání v průměru za 93 pencí (téměř 1,4 eura).
Firma Coca-Cola úzkostlivě střeží recept na svůj nejznámější kofeinový nápoj, ale na trhu s balenou stolní vodou se chová až moc průhledně, ironizují složení vody Dasani britská média.
Vedení společnosti se brání a uvádí, že voda během úpravy prochází třemi oddělenými filtry a při jejím čištění se používá speciální technika vyvinutá americkým Úřadem pro letectví a vesmír. “Voda se prohání pod tlakem přes jemnou membránu a tím se z ní odstraní veškeré baktérie, viry, soli, minerály, cukry, proteiny a toxické částice,” informovala mluvčí firmy Snyderová. “Výsledkem je téměř stoprocentně čistá voda.” Protože se ale v tomto stavu nedá téměř pít, přidává se do ní mimo jiné vápník a hořčík.
V zaváděcí reklamní kampani, která přišla na sedm miliónů liber, je Dasani prezentována jako čistá voda, která vychází vstříc potřebám zákazníků. “Přesvědčovat někoho, aby platil víc za takzvanou zdravou vodu, je nesmysl,” uvedl k Dasani mluvčí britských vodárenských sítí Water UK Barrie Clarke v týdeníku Le Nouvel Observateur. “Voda z firmy Thames Water prošla 99,92 procenta kvalitativních testů, a kdyby bylo třeba ji obohacovat, regulátor by se jistě ozval,” dodal.
Prodej balené vody ve Velké Británii stále roste. Loni se zvýšil o 16 procent na 1,2 miliardy liber.

Hospodářské noviny, 4. 3. 2004, autor: Sabina Kunešová

×

Oscary přinesly televizi ABC značný zisk

Starší článek

Rada: Reklama s vrahem je neetická

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více