Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Češi ročně vydají miliardy za hračky

Redakce MAM8. 3. 2004

Češi ročně utratí za hračky asi tři až pět miliard korun. Výdaje domácností na hračky přitom nerostou, řekl výkonný tajemník Sdružení pro hračku a hru Daniel Titěra. Rodinné rozpočty mají jiné priority a zájem dětí se od klasických hraček odklání k počítačům, televizi a mobilním telefonům. Převážná většina hraček na domácím trhu je z dovozu, dodal.
Lidé kupují hračky nejvíce pro děti v předškolním věku. Školáci se již rostoucí měrou zajímají o počítače, elektronické hry, mobilní telefony a televizi. “Klesá zájem o modelaření všeho druhu, tam kde je třeba řemeslná a rukodělná péče,” řekl Titěra.
Společnost Tesco ale uvedla, že výdaje zákazníků za hračky rostou. Lidé mají největší zájem o naučné hry, sezónní hračky, například na pískoviště, venkovní hry a míče. Vysoká poptávka je rovněž po výrobcích podpořených televizní reklamou a plyšových hračkách. V poslední době je největším hitem Bayblade, jakási elektronická káča, a řada Bionicle od firmy Lego. Holčičky prahnou po miminkách Zapf Creation.
Domácí výroba hraček podle Titěry stagnuje. “Chybí výraznější inovace a náhrada za dobře prosperující tradiční podniky,” uvedl. Hračkářskými velmocemi jsou dnes země Dálného východu, například Čína, Tchaj-wan či Hongkong, dodal.
Podle údajů Českého statistického úřadu ale roste vývoz hraček z tuzemska. Loni činil asi pět miliard korun, zatímco v roce 1993 to bylo zhruba 1,2 miliardy korun. Dovoz po růstu v posledních letech dosáhl loňských 4,8 miliardy korun proti zhruba dvěma miliardám v roce 1993. Česko tak má v posledních třech letech v obchodě s hračkami kladnou bilanci.
Domácí firmy se podle Titěry prosazují hlavně s textilními a plyšovými hračkami a s dřevěnými výrobky. Dovoz pochází především z dálného východu a také z EU.
Podle agentury CzechTrade může být příkladem úspěchu českých hraček v zahraničí firma Eco Toys, která vyváží výrobky celé řady českých firem do Irska. Zaměřuje se hlavně na vzdělávací hračky a stavebnice.
Hračky dnes mají v tuzemsku i své specializované internetové obchody. Na příklad na stránce rumburak představují ze zhruba 3100 nabízených položek asi dvě třetiny hračky. Tvoří zároveň 70 procent prodeje obchodu.
Zájem lidí o nákup hraček na internetu neustale roste, uvedla majitelka internetového obchodu Iwona Burská. Důvodem je podle ní větší dostupnost rychlého připojení k internetu a také možnost nakupovat 24 hodin denně z domova. Nakupováni prostřednictvím internetové sítě se také pomalu stává zvykem, zvlášť mimo velkoměsta, kde nabídka v kamenných obchodech je omezená, dodala.

HN, čtk, 8. 3. 2004

×

zrcadlo

Starší článek

Jak na počítač na Slovensko?

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: Beneš&Michl

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více