Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Češi loni vypili 27 mil. hl nealko nápojů

Redakce MAM1. 3. 2004

Češi loni vypili více nealkoholických nápojů než v předchozím roce. Podle předběžných údajů se v tuzemsku spotřebovalo 27,24 milionu hektolitrů limonád, džusů, balených vod a dalšího nealko pití, což je nárůst o 280 tisíc hektolitrů. Roční konzumace na osobu přesáhla 266 litrů a pohybuje se úrovni nejvyspělejších evropských států, řekl výkonný tajemník Svazu výrobců nealkoholických nápojů Zdeněk Huml.
“Svou roli zde vedle tradičních příčin, jimiž jsou například bohatá nabídka kvalitních produktů, či rozsáhlá síť prodejců, hraje i loňské mimořádně teplé léto,” uvedl Huml. Konzumace džusů, nektarů, limonád a ovocných nápojů je podle něj důležitou součástí dodržování pitného režimu, v jehož rámci by měl každý vypít minimálně 2,5 litru tekutin denně, v horkých dnech i dvojnásobek.
Spotřeba nealkoholických nápojů v Česku zřejmě v budoucích letech nadále poroste. “Bude se však zřejmě jednat o růst v řádu procent, nikoli v řádu desítek procent,” soudí Huml. Od roku 1993 Češi konzumaci nealko zvýšili více než dvojnásobně.
Největší část spotřeby loni tvořily sycené nápoje, kterých se vypilo podle odhadů 13 milionů hektolitrů. Následovaly balené vody v množství 8,75 milionu hektolitrů a sirupy v množství 2,2 milionu hektolitrů. Další příčky spotřebitelské přízně obsadily ovocné nápoje, ovocné šťávy a nektary, nápoje v prášku, ledové čaje, sportovní a energetické nápoje a ledové kávy.
Na blížící se vstup do Evropské unie jsou domácí výrobci nápojů podle Humlova názoru připraveni. “Vypovídá o tom i skutečnost, že v hodnotící zprávě Evropské komise o ČR není nápojový průmysl zmíněn jako problematický,” uvedl.
Podnikání v oboru se odehrává v liberalizovaném prostředí a ceny řady vstupů pro nápojářství jsou dnes na evropské úrovni. Sortiment nealko nápojů v tuzemsku se fakticky neliší od sortimentu v západní Evropě, tuzemské nápoje jsou srovnatelné i po stránce kvality, řekl Huml.
Česko v současnosti exportuje nealko nápoje v objemu převyšujícím 11 procent domácí spotřeby. Dovoz představuje odhadem asi šest procent konzumace v tuzemsku.

×

Walmark získal značku Proenzi

Starší článek

Švédská veřejnoprávní televize propouští

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více