Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Celosvětové tržby z prodeje léků loni vzrostly

Redakce MAM16. 3. 2004

Celosvětové tržby z prodeje léků loni vzrostly o devět procent na 491,8 miliardy USD. Nejprodávanějším lékem se stal lék na snížení hladiny cholesterolu Lipitor farmaceutické společnosti Pfizer. Vyplývá to ze zprávy organizace IMS Health, která sleduje prodej 90 procent všech léků na předpis a některých léků v běžném prodeji ve více než 80 zemích světa.
Na celkovém prodeji se téměř polovinou podílela Severní Amerika. Výdaje za léky v oblasti stouply o 11 procent na 229,5 miliardy USD. Mezi nejprodávanější léky patřily opět léky na snížení hladiny cholesterolu, kterých se prodalo za 26,1 miliardy USD.
Tržby z prodeje léků v Evropské unii stouply o osm procent na 115,4 miliardy USD. EU se na celosvětovém prodeji léků podílí jednou čtvrtinou.
Tržby z prodeje Lipitoru se vyšplhaly na 10,3 miliardy USD, což představuje meziroční nárůst o 14 procent. Jeho výrobci, firmě Pfizer, patří také čtvrtý nejprodávanější lék, Norvasc. Jeho prodej se zvýšil o sedm procent na 4,5 miliardy USD. Norvasc se používá při vysokém tlaku.
Druhá příčka mezi nejprodávanějšími léky patří opět léku na cholesterol, kterým je Zoroc firmy Merck. Prodej tohoto léku však klesl o čtyři procenta na 6,1 miliardy USD. Lék na schizofrenii Zyprexa firmy Eli Lilly s tržbami 4,8 miliardy USD obsadil třetí příčku. Tržby mu narostly o 13 procent.
Z první desítky nejprodávanějších léků se nejvíce zvýšil prodej léku na pálení žáhy Nexium. Prodej léku firmy AstraZeneca se zvýšil o 62 procent na 3,8 miliardy USD a na seznamu nejprodávanějších léků mu patří sedmá příčka, napsala agentura Reuters.
Výdaje za registrované léky v České republice vzrostly loni podle odhadu konzultační společnosti IMS Health meziročně o více než čtyři miliardy na 46 až 47 miliard korun. Při započítání výdajů za volně prodejné léky by měla částka stoupnout zhruba na 50 miliard korun. Růst výdajů je dán převážně tím, že se na trh dostávají nové léky, které jsou dražší.
V roce 2002 zaplatili lidé a pojišťovny za léky zhruba 48 miliard korun, o čtyři miliardy více než v roce 2001. Nejvíce peněz vydali za antibiotika a nejčastěji utráceli za léky proti bolesti.

×

GfK bude měřit zájem o elektronická média pomocí hodinek

Starší článek

Návštěvnost kin podle Unie filmových distributorů – týden od 4. března 2004

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Lexus

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více