Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Microsoft dostal od Evropské komise rekordní pokutu

Externí autor24. 3. 2004

Evropská komise uznala americkou softwarovou společnost Microsoft vinnou ze zneužívání dominantního postavení na trhu a vyměřila jí za to pokutu 497,2 milionu eur (téměř 17 miliard Kč). To je zatím největší pokuta, kterou země Evropské unie jednotlivé firmě vyměřily. Oznámil to komisař EU pro hospodářskou soutěž Mario Monti.
Komise dá nyní Microsoftu 90 dní na to, aby výrobcům počítačů nabídl verzi svého operačního systému Windows bez přehrávače Media Player. Dalších 120 dní má firma na to, aby své konkurenci sdělila “úplné a přesné” informace o kódu rozhraní, který je nutný ke správnému fungování serverů.
Zástupci Microsoftu však avizovali, že se proti rozhodnutí komise odvolají. “My si myslíme, že navržené urovnání sporu mohlo být pro evropské spotřebitele lepší,” reagoval mluvčí Microsoftu na rozhodnutí komise. Firma se snažila na poslední chvíli pokutě vyhnout dodatečnými ústupky, ale marně.
Komise uvedla, že Microsoft zneužil téměř monopolního postavení na trhu k tomu, aby zastrašoval konkurenci a bránil jí v tom, aby se mohla na trhu prosadit. Podle Montiho ale Microsoft nezákonné praktiky stále uplatňuje, a proto musí změnit také svou obchodní politiku do budoucna.
“Dominantní společnosti mají zvláštní zodpovědnost za to, aby zajistily, že způsob, jakým podnikají, nebrání konkurenci a nepoškozuje spotřebitele ani inovaci,” zdůvodnil pokutu Monti. Podle něj by rozhodnutí mělo vést k obnově zdravé konkurence tam, kde Microsoft konkurenci dusil, píše agentura AP.

×

V Česku se loni prodalo 413 000 nových PC

Starší článek

Český Telecom vypsal výběrové řízení na PR agenturu

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více