Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Za čaj utrácejí Češi víc než za vzdělání

Externí autor24. 3. 2004

Každý Čech loni vypil v průměru 260 šálků čaje. To známé milovníky piva řadí ve spotřebě tohoto nápoje na třetí místo v Evropě. Více čaje vypijí jen Irové a Turci.
Jen za poslední rok stoupla jeho spotřeba v Česku o 12,6 procenta. Vyplývá to z průzkumu společnosti Amer. Nielsen. Nejvíce se přitom prodával ovocný a černý. “Každé jaro pak ženy doslova skupují zeštíhlovací čaje,” říká Věra Jarkovská z firmy Atlas-SBTI z Opočna, která se specializuje na bylinkové směsi.
Za čaj, kávu a kakao utrácejí Češi zhruba stejně jako za noviny a časopisy, tedy dvakrát více než za vzdělání. Vyplývá to ze spotřebního koše domácností sestaveného Českým statistickým úřadem pro měření inflace.
Rostoucí obliba čajů je podle Dilhana C. Fernanda, obchodního ředitele uznávané čajové společnosti Dilmah, dána poživačností Čechů. “Máte rádi dobré jídlo a pití. Z našich průzkumů je zřejmé, že začínáte dávat přednost kvalitním nápojům před neznačkovými,” říká.
Svědčí o tom i existence 120 čajoven. “V tom jsme v Evropě raritou,” říká Petr Zelík, šéf společnosti Oxalis, tuzemského obchodníka s čajem. “Do českých čajoven jezdí dokonce i Indové,” tvrdí.
I přesto v České republice lidé preferují sáčkové balení. Potvrzuje to i Jana Havlíčková, mluvčí řetězce Carrefour. “Určitě je to jinak ve specializovaných prodejnách, ale u nás nejvíce lidé kupují porcované, tedy sáčkované čaje.” Sypaného čaje se prodává jen deset procent, ukazují údaje společnosti Oxalis.
Zájem o všechny druhy čajů trvale roste, potvrzuje Kateřina Antlová z břeclavského specializovaného obchodu Čajový ostrůvek.
“Oblíbené jsou ceylonské černé čaje,” řekla. Podle Antlové jsou důležité novinky, protože lidem se určitý druh během roku okouká. Vloni šel velmi dobře na odbyt nepálský černý čaj, v letošním roce je poptávka po žlutozeleném čaji, který je mezi znalci oblíbený.
“Lidé se při nákupu rozhodují hlavně podle ceny, protože ne každý má na to, aby si koupil čaj třeba za 160 korun,” uvedla Antlová. V nabídce Čajového ostrůvku je nejdražší čínský zelený čaj Tai Mu Long Zhu – Dračí oči v ceně 210 korun za 50 gramů.
Podle obchodního ředitele společnosti Biogena Miloše Matějky však nelze říct, že by lidé s nejnižšími příjmy kupovali výhradně nejlevnější čaje a zámožné vrstvy drahé produkty. “Například lidé s alternativním životním postojem, kteří nepatří k nejbohatším, upřednostňují kvalitu před cenou,” řekl.
Znalci trhu však jednohlasně tvrdí, že roste obliba čaje především mezi mladými. “Platí to na celém světě,” řekl Dilhan.

Hospodářské noviny, 24. 3. 2004, autor: Hana Vorlíčková, Michal Fialka

×

Sexuální turistiku mají zastavit letáky

Starší článek

Italská televizní společnost Mediaset loni zvýšila zisk

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více