Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Kolem Krista panuje čilý obchod

Externí autor24. 3. 2004

Je libo tamagoči, dinosaury z Jurského parku nebo černé brýle hrdinů Matrixu? Zkušený filmový fanda mávne rukou: všem těmto módním hračkám nebo produktům inspirovaným konkrétními filmy je odzvoněno.
Američané podléhají nové módě – křesťanským relikviím. Snímek režiséra Mela Gibsona Umučení Krista u amerických diváků podnítil zájem o předměty připomínající biblické příběhy.
Podle odborníků se tento druh merchandisingu stává zdrojem vysokých tržeb. Jak uvedla stanice CNN, obyvatelé Spojených států za merchandising s křesťanskou tematikou utratili v loňském roce přibližně 5,6 miliardy dolarů proti 4,2 miliardám v roce 2002.
Zájemci si mohou vybrat například z replik hřebů, kterými podle bible římští vojáci přitloukli Ježíše Krista na kříž, stylizovaných manžetových knoflíků, přívěsků na krk ve tvaru kříže, sběratelských karet nebo obrázkových knížek z filmu.
Jak na svých stránkách uvádí firma Bob Siemon Designs, která získala oficiální licenci k výrobě předmětů spojených s filmem, cena hřebu se může pohybovat od 7 dolarů za 20palcový do 17 dolarů za 24palcový. Tašku, která má hřeb místo zdrhovadla od zipu, lze pořídit také za 60 dolarů. Hrnečky s motivem Umučení Krista stojí okolo osmi dolarů.
Již první prodejní výsledky ukazují, že produkty spojené s Gibsonovým filmem mají úspěch. Jak CNN potvrdil marketinkový ředitel Bob Siemon Designs, Dwight Robinson, společnost prodala od počátku ledna přes milión sběratelských karet k filmu. Zájemci si rovněž ještě před premiérou na Popeleční středu 25. února objednali přes 175 tisíc přívěsků – ať již hřebů nebo malých křížů.
V souvislosti s narůstající poptávkou pak firma najela na výrobu 10 tisíc medailónků a přívěsků denně. “Je to skutečná mánie. Pokud vidíte někoho, kdo nosí na krku hřeb, je to důvod zeptat se ho, co to je,” tvrdí Robinson, jehož společnost k prodeji využívá jak internet, tak kamenné obchody.
Výrobky inspirované křesťanskými příběhy jsou populární hlavně mezi mládeží. “Mají více moderní design, který odpovídá postojům a životnímu stylu dnešních mladých lidí,” uvedl Tom Biggs ze serveru Datomana.com, který se specializuje na prodej zboží s křesťanskými motivy.
Špatně si nevedou ani “klasické” produkty spojené s filmem. Knihy Umučení Krista s filmovými obrázky se podle zástupců vydavatele Tyndale House prodalo více než 150 tisíc, společnost pak chystá další 250tisícový dotisk. “Neočekával jsem takový zájem. Mysleli jsme, že první vydání bude dostatečné,” řekl výkonný ředitel Tyndale House Dan Balow. Soundtrack k filmu se pak umístil na druhém místě nejprodávanějších titulů vydavatelství Amazon.com.
Z filmu rovněž paradoxně těží i ti, kteří s ním přímo neměli nic společného – stačí, že napsali knihu na biblické motivy. Větší odbyt tak zaznamenává spisovatel Ronnie Tarbell se svou knihou The Dolorous Passion of Our Lord Jesus Christ, jež vyšla před třemi lety.
“Nárůst obchodů díky Gibsonovu snímku jen odráží trend zvyšující se popularity tohoto odvětví,” uvedla v Lansing State Journal mluvčí Christian Bookseller Association Nancy Guthrieová. Podle ní se tržby produktů s křesťanskými motivy před čtvrt stoletím pohybovaly kolem jedné miliardy dolarů.

Hospodářské noviny, 24. 3. 2004, autor: Aleš Borovan

×

Televize a rádia: Pouze spisovně

Starší článek

Sexuální turistiku mají zastavit letáky

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pixabay.com

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Zprávy

ViacomCBS spouští streamingovou platformu Paramount+

ViacomCBS oznámil spuštění nové streamingové platformy Paramount+. Služba hned od prvního dne nabídne katalog čítající přes 5000 hodin obsahu…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více