Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Ze 350 tisíc prodaných fotoaparátů bude letos už většina digitálních

Externí autor23. 3. 2004

Letošní rok bude pro digitální aparáty přelomový. Podnikatelé čekají, že se jich prodá už více než klasických přístrojů.
Podle odhadů agentury GfK se letos v České republice prodá asi 350 tisíc fotoaparátů. Z nich má být už 60 procent digitálních. “Napomohl tomu pokles jejich cen pod deset tisíc korun a zlepšení jejich kvality,” míní předseda představenstva Komory fotografických živností Ladislav Koštíř.
Jejich prodej rychle rostl již loni. GfK uvedla, že v prvním pololetí 2003 se jich meziročně prodalo třikrát více. “Prodej digitálních a analogových fotoaparátů se přitom vyrovnal už v druhém loňském pololetí,” odhadl manažer GfK Robert Stránský. Dodal, že průměrné ceny se u většiny kategorií dle rozlišení snížily o 40 až 50 procent. Trh digitálních fotoaparátů je už v hodnotě více než dvakrát větší než trh klasických přístrojů.
Podíl digitálních fotografií má letos prudce vzrůst až na čtvrtinu. To však ani zdaleka nenahradí pokles v zakázkách na zpracování klasické fotografie.
“Zatímco z filmu obvykle vyvoláme všechny snímky, a to i ty nepovedené, v případě digitální fotografie si lidé vyberou z celé sady snímků v paměti fotoaparátů jen průměrně tak pět snímků,” řekl člen předsednictva komory Milan Škoda. Lidé totiž mají možnost si před objednávkou prohlédnout snímky přímo na fotoaparátu nebo doma na počítači.
To také snižuje návratnost investic do digitálních minilabů. “Zákazník prostojí u stanice, kde si vybírá snímky, třeba půlhodiny a utratí pak třeba jen padesát korun,” poznamenal Škoda. Návratnost mnohamiliónových investic tak odhaduje na čtyři až pět let.

Hospodářské noviny, 23. 3. 2004, autor: (jč)

×

Míst, kde se platí kartou, přibude

Starší článek

Mezi zájemci o vlivný chorvatský deník je i německá banka HVB

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Youtube.com | Mars, Incorporated

VIDEO: Za rovnost mužů a žen! Mars zahajuje kampaň #HereToBeHeard

Společnost Mars, Incorporated spustila celosvětovou kampaň #HereToBeHeard, jejíž cílem je podpořit všechny ženy bez ohledu na jejich rasu, věk,…
27. 1. 202127. 1. 2021
Marketing

„O stupeň blíž.“ Chrudim uvedla nové logo a vizuální identitu

První ucelenou vizuální identitu představuje město Chrudim. Vítězkou designérské soutěže, kterou pořádala odborná organizace Czechdesign, je grafická…
27. 1. 202127. 1. 2021
Extra

Jak poznáte, že potřebujete e-shop na míru?

ADVERTORIAL Začít obchodovat na internetu s hotovým e-shopovým řešením je snadné. Úspěšní obchodníci ale „e-shop z krabice“ rychle…
27. 1. 202127. 1. 2021
Akce

Festival Cannes Lions představil prezidium. Poprvé převládají ženy

Festival kreativní komunikace a marketingu Cannes Lions už zná vedení porot pro všechny soutěžní kategorie. Přibyla šéfka marketingu Netflixu Bozoma…
27. 1. 202127. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Novým generálním ředitelem Sazky bude Aleš Veselý, dosud vedl marketing
Jan Potměšil je novým šéfredaktorem eXtra.cz. Plánuje posílení redakce

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více