Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Cenová válka maloobchodu v Británii jde do nového kola

Externí autor22. 3. 2004

Nový gigant na britském trhu supermarketových řetězců, William Morrison Supermarkets, po převzetí konkurenta Safeway se pustil do cenové války. Jako první krok proto koncern před týdnem snížil cenu u 800 druhů zboží v supermarketech Safeway. Ať už mléko, čaj, jídlo pro psy či prášek na praní – ceny klesly o šest procent. Na to okamžitě reagoval také konkurent Asda, který uvedl, že chce zákazníkům poskytnout slevy o objemu 40 milionů liber. Odborníci nyní očekávají, že se do cenové války zapojí také jednička na trhu Tesco.
Cenové soupeření přitom není v britském maloobchodě žádnou novinkou. Řetězcům tento druh boje o zákazníka umožňuje skutečnost, že mají jedny z největších marží v Evropě. Pomocí nejrůznějších slev se nové klienty snaží získat především “velká čtyřka” na trhu – tedy Tesco, Asda, Sainsbury a nyní i Morrisson.
Tesco podle vlastních údajů snížilo ceny celkem o více než jednu miliardu liber, poslední kampaň jej vyšla na 80 milionů liber. Asdu slevy “stály” 110 milionů liber a Morrison 400 až 500 milionů liber ročně.
Právě Morrison, který doposud působil především na severu Anglie, se nyní snaží svou pozici na trhu vylepšit. Rodinná společnost, kterou stále ještě vede syn zakladatele 71letý Ken Morrison, proto více než rok vedla boj o koupi Safeway, což se jí nakonec i podařilo. Od 8. března patří Safeway k Morrisonu a řetězec tak má zastoupení po celé zemi.
Pozor před novou konkurencí si nyní podle expertů musí dávat především Asda, která patří k americkému koncernu Wal-Mart. Morrison se totiž stejně jako ona bude snažit získat si hlavně důležité zákazníky ze zámožné střední třídy.
A to se mu zatím daří. Zfúzovaný řetězec v prvním čtvrtletí jako jediný ještě spolu s Teskem dokázal zvýšit svůj podíl na trhu. Sainsbury, Asda a i další menší firmy jako například Somerfield či Iceland naopak zákazníky a podíl na trhu ztratily.
Díky převzetí Safeway je nyní Morrison především konkurencí Sainsbury a Asdy. Pokud se mu podaří zvýšit si podíl na trhu o pouhá dvě procenta, bude hned druhým největším koncernem za Teskem.
O razantním vzestupu kdysi malé firmy z venkova, která byla založena v roce 1898, svědčí také její nejnovější hospodářské výsledky. Její roční příjmy se zvýšily o téměř osm procent, firma tak dosáhla čistého zisku ve výši 197,69 milionu liber. “A tato čísla ukazují obchod před převzetím Safeway,” dodává jeden analytik. V budoucnu by nový řetězec měl podle odhadů expertů s deseti milióny zákazníků týdně v 554 supermarketech dosáhnout ročního obratu 14 milionů eur.

Supermarkety ve Velké Británii
– Převzetí řetězce Safeway loni odborníci označovali za poslední šanci pro konkurenci, jak si na trhu posílit pozici. Morrison Safeway převzal za 2,9 miliardy liber.
– Sektoru dominuje Tesco, jehož podíl činí 27,4 procenta. Následuje Asda se 17 procenty a Sainsbury s 16,4 procenta. Morrisonu se pomocí Safeway podařilo zvýšit podíl u 6,6 procenta na 15,3 procenta.
Zdroj: Handelsblatt

Hospodářské noviny, 22. 3. 2004, autor: Andreas Hoffbauer, Handelsblatt

×

Kavanova žaloba na ČT znovu k soudu

Starší článek

Kvarteto veletrhů v Brně si prohlédlo 55 000 lidí

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pixabay.com

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Zprávy

ViacomCBS spouští streamingovou platformu Paramount+

ViacomCBS oznámil spuštění nové streamingové platformy Paramount+. Služba hned od prvního dne nabídne katalog čítající přes 5000 hodin obsahu…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více