Na marketing kolem MS v hokeji dají firmy možná přes miliardu Kč
V souvislosti s mistrovstvím světa v ledním hokeji, které bude v dubnu a květnu v Praze a Ostravě, by mohly české firmy na marketing vynaložit více než miliardu korun. Odhadl to Štěpán Wolde z firmy ARBOmedia, která prodává reklamní čas České televize (ČT). Hrubý odhad nezahrnuje pouze investice do umístění reklamy v médiích, ale i výdaje do veškerých dalších marketingových aktivit, upozornil Wolde. Firmy konkrétní sumy, které do marketingu investují, na dotaz ČTK neuvedly.
Jaké bude mít za vysílání reklamy a sponzorských vzkazů Česká televize, která vlastní vysílací práva k mistrovství, Wolde odhadnout nechtěl s tím, že to bude záviset i na sledovanosti.
Hlavním sponzorem mistrovství je Škoda Auto. To není žádná novinka, protože výrobce automobilů je partnerem hokejového mistrovství pravidelně od roku 1993. Jaroslav Černý z oddělení komunikace firmy uvedl, že Škoda Auto má smlouvu podepsánu do roku 2007. Hokej si Škoda Auto vybrala pro sponzorství proto, že je to dynamická týmová hra, což odpovídá krédu značky, dodal Černý.
Oficiálních sponzorů je jedenáct, vyplynulo z internetových stránek spolupořadatelského Českého svazu ledního hokeje. V případě firmy Bauhaus je sponzorování mistrovství světa v ledním hokeji koncernovou záležitostí, nikoliv pouze záležitostí české pobočky, řekl ČTK Tomáš Hanzlík z Bauhausu. Konkrétní informace k marketingové kampani české pobočky ale Hanzlík zatím sdělit ze strategických důvodů nechtěl.
Oproti tomu další oficiální sponzor Eurotel například už v tomto měsíci zahájil marketingovou akci, v rámci které zákazník při aktivaci telefonu dostane vstupenku.
Celkem jedenáct by mělo být také oficiálních partnerů. Prostřednictvím hokeje se na své zákazníky rozhodla letos zaútočit například i firma Henkel ČR. Výrobce kosmetiky, pracích prášků a čisticích prostředků tak chce promlouvat netradičně také k mužům a lidem všech věkových kategorií, vyplynulo z její tiskové informace.
Zviditelnit se v souvislosti s mistrovstvím pokusí i další jeho partner a velký tuzemský inzerent, energetická firma ČEZ. Firma bude například v přestávkách mezi televizními přenosy zvát diváky ke sledování mistrovských klání. Uvedl to šéf marketingové komunikace ČEZ Robert Kvapil.